• JagoMellivelli

Bra träningar för att få bort fett på magen?

jag ska nu bröja träna varannan dag med min fästman och som uppvärmning går vi ut å joggar 2 km men så idag så hade vi varit ute å joggat och när jag kom hem visste jag inte vad för övningar jag skulle göra för magen..

Är det någon som vet nån bra övning för atty få bort fett på magen efter graviditeten? Eller någon som har även bild på detta så man kan se hur man gör exakt?

• Svar på tråden Bra träningar för att få bort fett på magen?
  • Shoegal

Eftersom du inte kan punktförbränna bort fett från just magen så är joggingen jättebra träning för att förbränna fett. Kroppen "väljer själv" ställen den vill ta fettet från och magen är väl något av det sista stället fettet försvinner från.

• JagoMellivelli

Shoegal

de va synd :( de är just magen jag vill fokusera på, inget annat...

• Shoegal

Såg nu att det är ca 8 månader sedan du fött barn så försiktiga situps och ryggresningar är bra för att stabilisera muskulaturen. Vill man få plattare mage är det även viktigt att träna ryggen. Ligg på mage på golvet eller en medicinboll och res försiktigt överkroppen från golvet/bollen. Det är bra och viktiga övningar men gör tyvärr inget för just fettet på magen, det måste man förbränna bort genom konditions-/fettförbränningsträning som höjer pulsen såsom jogging, raska promenader, cykling och liknande träning.

• Shoegal

Jogging är ju jättebra träning för mycket mer än bara fettförbränning. Du får bättre allmänhälsa och förebygger benskörhet. Sedan kommer du ju få resultat i och med att magfettet till slut ger med sig. Glöm inte att kombinera med bra kost också. Utan energiunderskott blir det svårt att bli av med överflödigt fett.

• JagoMellivelli

ok, tack så mkt

• MagdaA

Är det skadligt att göra situps efter graviditet?

Tänkte eftersom "Shoegal" skrev: "Såg nu att det är ca 8 månader sedan du fött barn så försiktiga situps och ryggresningar är bra för att stabilisera muskulaturen."

• flingflong

Magda84: Jag frågade min bm nu förra veckan och hon sa att det var helt ok att göra situps efter 12 veckor redan

• Shoegal

Magda84: Att jag skrev som jag gjorde var att jag först inte visste hur länge sedan TS fött barn. Hade hon fått barn för 4 veckor sedan och jag kom och tipsade om situps hade det nog varit mindre lyckat. Sedan har jag ingen aaaning om hur länge man bör vänta med magträning efter graviditet. Jag har inte barn och har inte varit gravid, men 8 månader känns tillräckligt "safe" för att våga tipsa om situps

• Ung Mor

ja fick barn för 10 veckor sedan och började med situps för 2 veckors edan. jag brukar göra 20 år gången och jag får inte ont mer än att jag känner att jag har tränat magen. ska jag sluta med det kanske? men varför sk ajaginte kunna göra situps när jag har börjat att rida igen och det var ok att rida sa min barnmorska när min dotter var 6 veckor.

Svar på tråden Bra träningar för att få bort fett på magen?