• smulan77

Är det sent att börja krypa runt 8-9 månaders ålder eller vad??

Det är så många som verkar tro att deras barn är "sena" i utvecklingen när de inte kryper när de är 8-9 månader.. Det är ju inte alls sent utan då de flesta barn börjar försöka krypa.. Många verkar oroa sig redan när barnet är sju månader över att det inte kryper, det är tidigt att börja krypa vid sju månader.. Jag har inte ens reflekterat över att min tös som är snart 7-månader inte kryper än för jag har inte förväntat mig att det ska komma än på ett tag.. Är jag helt ute och cyklar eller??

• Svar på tråden Är det sent att börja krypa runt 8-9 månaders ålder eller vad??
  • Amorella

Min tjej började krypa när hon var 9 månader. Helt normalt har jag uppfattat det som. Så jag tycker verkligen inte du är ute och cyklar. En del barn kryper ju inte förrän de är runt ett år och det är väl inte heller onormalt.

Det man brukar säga är att det flesta barn börjar gå före de är 1 ½ år. Men det innebär inte att det måste vara fel om ens barn inte gör det; bara att man kollar upp lite extra att allt är bra.

• LabLover

Nej, jag tycker inte du är ute och cyklar. Känner igen det su skriver.

Min dotter militärkryper på mage och jag tror att hon kommer att "strunta" i att krypa och gå direkt till att gå. trist med alla hundhår på kläderna bara Inget jag oroar mig för mao!

• h04

Det är ju svårt att säga...

Tror att det är väldigt normalt runt 8-9 månader iaf vad bvc säger.

Men just inom min bekantskap så har nog alla krypit innan 9 månader. (eller dom flesta iaf)

• Barn nr2

Vår son började krypa vi 9 månaders ålder jag tyckte inte att det var sent.

• marlene23

min lillebror har precis börjat krypa. han är strax 9 månader

• babycat

Min son kröp inte förren han var nästan 11 månader

• Mandy

Smulan77. tror du har helt rätt. Mina kröp vid 8 månader och jag var inte orolig eller tykte det var konstigt innan dess.

• Lillbulan05

Min dotter kryper inte hon är 9mån

• suede

Elliot började krypa när han var 13 månader, nu knallar han vid 14,5 månad!

• Albins morsa

En del barn hoppar över krypandet helt och hållet.

Svar på tråden Är det sent att börja krypa runt 8-9 månaders ålder eller vad??