• spanner

Tips på bra andra-bil?

Halloj!
    Vi måste köpa en bil till och jag undrar om någon har ett tips på en bra och prisvärd småbil vi kan köpa. Vi har en Ford Focus Hgv nu men vi behöver ju bara en kombi så den andra bilen får gärna vara liten. Har funderat lite på Renult Clio eller liknande. Det blir nog en begagnad bil, dock inte allt för gammal helst.

Nån som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Tips på bra andra-bil?
  • Miiiaaa

Nissan Micra! Superbillig, i både driftskostnad, skatt, försäkring och i inköp! Reservdelar finns överallt och kostar nästan inget!

Vi har en sån och den är super!

• mia1980

Rekomenderar Golf. Billig och lätt att ha och göra med.
    Har precis sålt våran och den saknar jag lite.

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
  • Nadjis

Rekomenderar också golf. Billig i drift och lätt att få reservdelar till om det behövs.

• E l l a

Rekommenderar också Golf, vi hade en innan. Som sagt, billig i drift, billiga och tillgängliga reservdelar, överhuvudtaget en bra bil i den klassen.

• spanner

Tack för tipsen om Nissan och Golf! Har även fått upp ögonen för Toyota Corolla. Ska surfa runt lite och se om jag hittar någon bra!

• emmizenma

Jag rekomenderar en seat toledo....
    Den är inte mini liten men drar inte mycket(0,6-0,8 beroende på hur man kör/vinter/sommar) och är rätt så billig. Den är ändå rymlig i bagaget....

• KvastHilda

En liten Peugeot, kanske? Det har jag, funkar toppen!

Svar på tråden Tips på bra andra-bil?