• Romii

gå upp i vikt? kosttillskott?

(det är min kille som behöver råden inte jag) jag e tjock så det räcker *ler*

hej
    Jag har läst lite om proteinpulver och det verkar vara något för mig.
    Jag har alltid varit smal men sedan jag började jobba på lager har jag gått ner mer än vanligt, jag är 183 och väger 66kilo "sist jag vägde mig"
    Jag tränar inte och jag äter som vanligt, frukost lunch och middag, jag har alltid haft svårt med att äta mycket så det blir inga mellanmål för min del, det skulle jag inte orka med, blir mätt rätt snabbt,
    Jag har hört från vänner att proteinpulver skulle kunna funka eftersom det verkar som att jag gör av med mer energi än vad får i mig, men nu vill jag veta vilken proteinpulver skulle passa mig bäst? om man tar en innan jobbet och en efter jobbet? jag hade tänkt börja träna men just nu har jag ingen tid, har hört att man blir fet av dessa pulver om man inte tränar vilket är det jag vill, kanske inte fet då men jag vill gärna gå upp i vikt. är inte så förtjust i sötsaker så inga tips som att äta tårta varje dag tack!

• Svar på tråden gå upp i vikt? kosttillskott?
  • Danbala

Jag vet inte egentligen så mycket om sådant där, men en släkting till mig fick p.g.a. sjukdom kraftig viktminskning och diverse order från läkaren i stil med "Ät gräddsås till ALLT!" (Fatta hur avundsjuk jag blev på det. ) men så fick han också dricka någon slags energidryck i små kartongförpackningar. Inte proteintjosan, utan med all slags näring, plus mycket kalorier och sådant.

Kan nog vara värt att kolla upp fler varianter än just proteindrycker - de är väl i första hand avsedda för träningsmänniskor?

• Jacqueline

finns något som heter Bulk...en form av proteiner som ska göra att man lägger på sig...prata med dom som jobbar i närmsta hälso butik...dom brukar rekomendera "gainer" vikt öknings protein.

Svar på tråden gå upp i vikt? kosttillskott?