• Indianica

Tips på bra mjällschampo???!!!!!

Jag har fått vita flagor i mitt mörka hår, inte så snyggt! Det kliar inte så jag vet inte om det är mjäll eller torr hårbotten, hur avgör man det då`? Får i övrigt rätt fort fett hår så jag tror det är mjäll...

Har tidigare haft Fungoral (apoteket) men tyckte håret blev lite torrt av det..men det kanske man får stå ut med?

• Svar på tråden Tips på bra mjällschampo???!!!!!
  • Deej

Jag har använt apotekets eget, aco oparfymerat. Men håret blev så strävt av det till slut så jag "tar paus" och använder fructis för tillfället och det funkar ganska bra än så länge...

Men testa Aco, den är toppen!

• Indianica

Okej, jag ska bara använda det tills mjället försvinner sedan hoppas jag slippa dylikt schampoo, får kolla apoteket då

• mammagbg

Jag provade Clerasils mjällschampoo men jag fick klåda och småsår i hårbotten...nu använder jag Naturelle med honung...funkar bra...

• nitedrive

Fungoral är bra för åtminstone så tycker jag att man bara behöver använda det väldigt sällan,det tar lång tid innan mjällen kommer igen om man typ använder det någon gång i förebyggande syfte.Tycker i princip att allt mjällschampo ger torrt hår tyvärr.
    Annars använder jag Jason Aloe Veraschampo/eller nässelschampo som finns på hälsokosten,tycker att det förebygger mjäll bra.

• Princess Sparkle

Kerastase har ett toppenschampo mot mjäll. Blir lite torr dock så jag brukar varva med ett annat neutralt emellan. Jag använder det för fett hår. Finns för torrt hår också. Får precis som du fett hår fort. De har två schampon för fet hårbotten också, men kliandet försvann inte så jag övergick till mjällschampot.

• Maliiiiin

Fungoral från apoteket tycker jag är jättebra. Man kan köpa det receptfritt men om man har recept så kan man få det till ett billigare pris.

Har även provat Kerastase mjällshampo, säljs i vit flaska. Ganska bra men tycker nog Fungoral hjälper längre. Fungoral behöver man inte använda så ofta och så är det drygt. Luktar inte så mkt så jag brukar bara ta det i hårbottnen och sedan ett annat shampo i själva håret.

• Pirran

Min hårbotten var seborre´-eksemaktig och efter att ha använt många olika mjällschampon upptäckte jag att Konsums Blåvita schampo fungerade bäst(bara vanligt schampo, inget mjällschampo). Har aldrig klåda, mjäll eller den där läbbiga beläggningen i hårbotten numer

• Leonie

Apotekets Specialschampo mot mjäll (Aco) som fler skrivit.

Svar på tråden Tips på bra mjällschampo???!!!!!