• Erica Andreas

Tror ni att jag kan permanenta håret ??? Någon med rakt hår som gjort det, har ni bild på det ?

Hej,

Har fått för mig att jag ska permanenta håret. Jag har SPIK-rakt hår i mig själv och brukar ibland locka det med locktång, men det är så *krävande* Kommer verkligen inte hitta tiden för det nu när vi väntar vårt andra kärleksbarn

Så tror ni att jag kan göra en permanent ??? Någon med riktigt rakt hår här som gjort det ? Har ni förslag på några fina lockar ???
    Tittar gärna på kort på era permanentade hår eller bider med förslag på lockar!
    *ska lägga in ett kort på mitt superraka hår*
    Tack på förhand !

// Erica

• Svar på tråden Tror ni att jag kan permanenta håret ??? Någon med rakt hår som gjort det, har ni bild på det ?
  • Erica Andreas

Tack för titten, snygg bild !

Hade du små spolar ? Bet permanenten på hela håret ?

• Koalan

Ja den bet verkligen! Blev alldeles för mycket faktiskt - och jag hade de största spolarna som de rekommenderar (om man har större så går lockarna ur direkt, lite onödigt att slösa 1500+kr på det)... jag såg ut som en pudel! Fast det var bara för att jag inte var van, jag har egentligen spiiiiikrakt, tjockt hår. Och det 'rakar' till sig efter en vecka ungefär, så lockarna blir lite större (slutresultat är alltså inte direkt efter du permanentat dig hos frisören)

• Erica Andreas

Okey, men dina lockar gick inte ur direkt ? Ja förstår att det måste kännas ovant , är du nöjd med att du permanentade annars ?

Fler med kort och tips ???

• Salt Groda

Jag har också rakt hår, men är sugen på lockigt ibland... Tycker det år så svårt att fixa med locktång, däremot våfflar jag håret ibland. Har också funderat på permanent, men är rädd för att det ska bli nån hemsk 80-tals pudelfrissa!
    Så puff för att fler visar bilder på permaneneter!

• nemogirl

Jag brukar sova med flätor när håret är fuktigt, flätar inte hela håret alltid, utan blir lite coolt å bara fläta lite här å var Sliter inte på håret heller..

• Erica Andreas

Kul att vi är fler som är sugna

Flätvarianten har jag också gjort, men vill ha mer *lockar*

Söker lite till efter er som har vågat permanentat er !

• point blank

Jag har inte permanentat mig men jag har verkligen velat, har också spikrakt hår (hatar när frisörerna alltid måste påpeka det "oj, ditt hår är ju heeelt spikrakt", kul!), har pratat med lite frisörer om det och ingen har rekommenderat det. De säger att det sliter så mycket på håret men jag kommer inte ihåg om de trodde att det inte skulle bli bra. Sugen på att pröva i alla fall, får sova med flätor så länge.

Svar på tråden Tror ni att jag kan permanenta håret ??? Någon med rakt hår som gjort det, har ni bild på det ?