Babyrytmik!
vad tyckte ni om babyrytmik, ni som gått på det?
/Madde
vad tyckte ni om babyrytmik, ni som gått på det?
/Madde
Ingen som gått på babyrytmik?
Puffar en sista gång!
Ingen?
Jag har fått rekomendation att gå på det i Täby (norr om stockholm), men jag har inte varit där ännu. Ska visst vara väldigt mysigt.
Jag började på babyrytmik här i malmö när vår kille var ca 2 månader. Nu har det varit sommaruppehåll men vi väntar med spänning på att det ska börja igen. Vi älskade det båda två och har fortsatt och sjunga mycket själva hemma.
Vi gick på rytmik från att tjejen var ca 6 mån tills hon var 1 år. Sen kunde vi tyvärr inte fortsätta eftersom vi var tvungna att fortsätta plugga o lillan började på dagis.
Vi gillade det jättebra, mycket hänger nog på hur man gillar ledaren/ledarna. "Våra" ledare (2 st i varje grupp) hade lite käcka sånger, med en vikarie vi hade var lite mesigare o min man kände sig lite generad när det blev för gullepluttigt.
Vi har sjungit sångerna hemma, och gör det fortfarande. Tjejen ÄLSKAR att sjunga o dansa men om det beror på babyrytmiken vill jag låta vara osagt.
Hej. Går på vår tredje babyrytmik kurs i Täby (i svenska kyrkans regi). Det är supermysigt och inte alls så dyrt. Vi fick inte plats förrän min son var sju månader men han tyckte det var jättekul. Nu är han 15 månader och tycker fortfarande att det är jättekul och spännande. Täbys sångpedagog, Eva, som leder kurserna är kanon.
Om ni vill gå i Täby ska ni ringa och ställa er i kö genast. Det är väldigt populärt så man bör anmäla intresse snarast för att kunna vara med när nästa kurs drar igång (om ca 10 veckor).
Helt suveränt!
Det finns väl inget som är så bra med musik och rörelse för barn?
Detta kan jag varmt rekommendera för de som har chansen.
Jag har gått med båda mina barn i flera år (9 och 6 år gamla) och den minsta går fortfarande på rytmik för äldre barn. Och de sjunger mycket hemma.
Man lär sig rörelse till musik och rytm och förutom att man har kul så blir man bra på att utveckla sitt språk, eftersom dessa jobbar i samma hjärnhalva - fiffigt vá?
Barn som sjunger och jollrar är lyckliga barn!
Suuperkul! Började då Selma var 2 mån och ska snart börja vår femte termin!
Elinpelin: tack för tipset att man måste anmäla sig tidigt till barnrytmiken i Täby! Jag skickade ett mejl direkt
Är det någon som vet lite fler ställen i Stockholm än Täby som ordnar rytmikverksamhet? Någon nämnde svenska kyrkan, men jag kan inte hitta någon info om detta på deras hemsida...hmm...