• FeG

Varför händer inget?????

Hej alla som försöker...

Jag och min älskade försöker och försöker, utan lycka. Jag har ätit/äter Levaxin i hela livet för en underfunktion i sköldkörteln. Alla mina läkare säger att så länge jag äter dessa piller så är jag "frisk". Saken är den att min älskade man äter åxå sedan ett par år tillbaka. Har allt detta någon som helst betydelse i våra desperata försök att få till en liten bebe...? Snälla finns det någon därute som känner igen situationen eller som hört någon annan förklaring till detta?

Lycka till alla som försöker!!

Kram!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-04 10:42:48:
    Få\'låt ordvalet. Det är nog mer oförklarligt...

• Svar på tråden Varför händer inget?????
  • Rolla

Tänkte bara fråga... är ni ofrivillig barnlösa eller oförklarlig?
    Kram Rolla

• FeG

Fommpen,

Nä, vi ska få göra en utredning i sommar, men otålig som är känns det VÄLDIGT långt tills dess.

• Nickis

FeG: Om ni båda äter levaxin och ligger rätt i dos så ska ni ha samma chanser som människor utan hypothyreos. Det är jätteviktigt dock att du kontrollerar att du är substituerad som du ska så att din ägglossning fungerar som den ska. En bra början innan ni påbörjar er utredning i sommar är alltså att gå och kolla era värden samt att kontrollera om du har ägglossning.

kan tillägga att jag har hypothyreos sedan jag var 16. Har diagnosen "oförklarligt barnlös" och genomför 1a ivf:en just nu.

• Fommpen

Nickis: Allt kolla värdena och ÄL ingår väl i utredningen? Kan man gå och göra sånt innan? Eller menar du att hon ska köpa ÄL-tester?

• Nickis

Fommpen: Min endokrinolog var involverad innan jag sökte hjälp hos gyn eftersom jag haft hypothyreos såpass länge och går regelbundet och kollar mina värden.
    En obehandlad hypothyreos eller en undermedicinerad hypothyreos stör fertiliteten och äl uteblir oftast. Hans råd till mig (och det jag försökte förmedla ovan) var att testa med äl-test (går att köpa på apoteket) samt att han kontrollerade TSH, T4 och T3. Då kan man utesluta just hypothyreosen innan man kommer till sin utredning.

• Fommpen

Nickis: Aha, då har jag lärt mig nåt nytt. Jag trodde bara att man hade svårare att bli gravid (inte just pg utebilven ÄL), och att risken för missfall för större. Jag äter också levaxin mot det, men inte i så stor dos.

• FeG

Fommpen och Nickis,

vi har försökt i ett år och jag har nyligen blivit rekommenderad att köpa ÄL stickor. Har inte kollat nyligen, men jag ligger på rätt dos och känner ganska snart i kroppen om det är något galet (eftersom jag haft det sedan födseln). Det kan väl vara på sin plats att prova i sommar när vi gör en utredning.

Tack för alla hjälpsamma. Det värmer ...

Kram

• FeG

Ush vad disorienterad jag är, känner jag. Läste precis mitt inlägg och menar alltså att jag i sommar kan ta nya TSH, T3 och T4-prover när vi ändå gör utredningen.

Det känns som jag och min man har provat allt. Vi kanske inte har det. Vad vet jag?

Kram

Svar på tråden Varför händer inget?????