• MrsToobe

När kommer posten till er?

När jag bodde hemma (på landet) kom posten halv nio. Nu när jag bor i stan kommer posten _förhoppningsvis_ mellan 11-13.

Tänkte bara se hur olika det var

• Svar på tråden När kommer posten till er?
  • Sabina02

Här i Haga kommer den 9.30

• Jennie Brunflo

Här i byn kommer den runt 12 tror jag...förutom fredagar då den dimper ner vid 9.30....hehe...gissar att brevbäraren får gå hem när han är färdig då.

• Mamba

innan 12 oftast, vet inte exakt eftersom jag oftast inte är hemma när den kommer.....

• penapöna

Oftast runt kl 12, men nu är det någon vikarie och idag fick vi posten strax efter kl 16.

• minimi

Vi får vår vid 13-14-tiden. Och nu när vi har sommarvikarie kommer den vid 15-16-tiden.

• Villes mamma

Gamla goda tider, då fick vi posten på morgonen så att säga. (Minns då jag gick i lågstadiet fick jag min Kalle Anka före jag gick till skolan på morgonen.. those were the days.. )
    Nuförtiden kommer den tidigast 11... Oftast mycket senare, vid 13-tiden... Man hinner då liksom inte få posten före man åker på KVÄLLS-skifte till jobb, blä...

• Ellisen

vi får posten vid 9.30-10.00

• Venus

Här dimper posten ner nästan prick 11 varje vardag förutom om det är vikarie... Ganska skönt att veta att om det inte kommit någon post före 11.15 så var det inget till oss...
    CityMail däremot (har själv jobbat där så inget ont om dem) kan komma lite närsom på dygnet... Oftast kommer de mellan 14-16, men det har hänt att den kommit klockan 17 och ibland till o med INNAN posten klockan 11, då blir man lite chockad =))

• Veran

Jag tycker vi får posten sent, ca 14-15 nånting...

• Elinmamma

Bor på landet och när det är våran vanliga postis kommer den halv ett punkligt! Men ett tag hade vi en vikarie som vi visserligen fick posten tidigt, ibland redan vid tio tiden, men då fick vi själva agera brevbärare då det var minst ett brev varje dag som kom fel... Och då inte lite fel, eller på ställen där man kan förstå att det blir fel utan totala slarvfel. Sen hade vi en sommarvikarie i sommar, den stackaren hade nog fått höra vad vi skällt på den förra vikariern så den tog god tid på sig och fick det mesta rätt men kom inte förens närmare halv tre... Och såg helt livrädd ut den gången jag fick syn på postbilen på väg tillbaka och vinkade in den. Jag hade nämligen glömt att lägga några brev på lådan och hoppades på lite tur att den skulle stanna. Vilket den gjorde och pojkstackren stammade fram; Blev det något fel?

• Desimanda

vi får vid 13 - 14 tiden.

• Icapika

Vid 11.30 oftast, men det kan ibland dröja till efter 13 någon gång.

• Västeråstjej

I Västerås (hos mig) kommer den mellan 11-14. Hopplöst!

• Snurrig

Vi får den någon gång mellan 10-12

• izabelle

Det är olika men runt kl 10-11.30 !

• Lejra

Har faktiskt ingen aning om när posten kommer här hemma hos mig i Malmö... Jag bor ju i ett hus med studentlägenheter och vi har våra brevlådor ute vid entrén till korridoren... brukar ligga post i brevlådan när jag kommer hem iallafall så ja innan kl 15 är den där iallafall!

Svar på tråden När kommer posten till er?