Barbietårta hur gör man??
Hej!
Jag har sökt både på nätet och även här på FL men inte hittat någon utförlig sida på hur man går tillväga med tårtan. Finns här någon vänlig själ som kan hjälpa mig och min blivande prinsessa med recept.
// Luna
Hej!
Jag har sökt både på nätet och även här på FL men inte hittat någon utförlig sida på hur man går tillväga med tårtan. Finns här någon vänlig själ som kan hjälpa mig och min blivande prinsessa med recept.
// Luna
menar du en tårta med en barbiedocka i(där själva tårtan är kjolen!) ??
Ja precis en sån!!
jag har gjort så att jag gör tre stycken tårtbottnar o staplar dom efter att jag skurit dom så att dom formar en "pyramid"...sedan dekorerar jag med spraygrädde och sprayfärg(finns ätbar!!) och dekorerar med lite guldkulor o sånt...skitenkelt!! sist hade jag bara vanlig vaniljkräm o jordgubbssylt emellan skikten...
jo,just det....det finns barbiedockor att köpa som är halva...bara en pinne som sticker ut från midjan som man sätter ner i tårtan,sedan dekorerade jag överkroppen med kristyr!
Har en beskrivning som jag skrivit ut från nätet för länge sen, men länken verkar inte finnas längre. Hon hade iaf köpt två färdiga tårtbottnar som hon gjorde ett hål i mitten på med ett glas. Där palcerades en barbiedocka med stympade fötter! Mellan bottnarna gjorde hon som vanlig tårta sen kletade hon grädde ovanpå till det blev en fin kjolform. Täckte med mandelmassa i olika färger och sockerblommor så att det blev en dekorativ kjol. Lycka till!
www.dekoreramera.se/coppermine/thumbnails.php&type=full&search=barbie
Tackar för snabba svar!
hur många bitar blir det ungefär av en tårta? Var kan man köpa den ätbara färgen?
//Luna
Här finns det en steg-för-steg beskrivning hur du gör en barbietårta
web.telia.com/~u30325813/lucia_cake.htm .
Färg hittar du hos www.kakburken.se , www.tartdecor.se och www.cakesandcandy.se.
Kakburken har billigast varor och frakt.