Duroferon??
Någon som har efarenher av duroferon?? Jag har testat niferex men blev så dålig i magen av den. Bm rekomenderade då att ta duroferon och varannan dag istället.. Men vill veta om det finns nån som har erfarenhet av den...
Någon som har efarenher av duroferon?? Jag har testat niferex men blev så dålig i magen av den. Bm rekomenderade då att ta duroferon och varannan dag istället.. Men vill veta om det finns nån som har erfarenhet av den...
Jag tycker dureferon är bra! Jag blir inte så hård i magen av den!
Kram
Kärlek i massor: Ok, hur ofta tar du den och kan man äta den tillsammans med mat??
Jag har också ätit Duroferon och har bara positivt att säga om dem! Jag tog dem varje dag, men nu behöver jag inte ta dem längre i och med att mitt HB är så högt.
BF+6 idag
Jag tar en tablett på morgonen. Vad jag vet så behöver den inte tas i samband med måltid.
Kram
har också ätit duroferon tidigare grav.
inga biverkningar
Har ätit duroferon under mina tidigare graviditeter. Ska börja med det nu oxå. Tycker de fungerar jättebra. Jag blev lite lös i magen av dem.
Men hellre det än hård
Äter, fast glömmer ofta.. Men min BM sade att man ska ta den, helst med juice, ca 30-45 minuter efter mat, men man ska då inte ha ätit mjölkprodukter.. därför glömmer jag det ofta, för jag äter oftast fil eller yogurt till frukost, glömmer sedan efter de andra målen.. Men så har jag blivit rådd att ta dem.
Kram!
Tack för alla svar!! Då ska jag nog våga gå och köpa duroferon bara magen återhämtar sig efter Niferex kuren.. Kram
Har ätit det sen jag blev gravid och har ett hb runt 120-130. bm sa dock att jag nu bara behövde äta dem var 3:e dag ungefär... Hon sa nånting om att det nästan är en ulands dos, duroferon... Men de har funkat bra för mig, det enda är att jag kan må lite illa ett tag om jag inte ätit nåt men det är ju lätt att åtgärda!
Jag tar min tablett på kvällen jag, tror det stod så på burken. Fick ett bra tips att ta dem med ett glas c-vitamin. Eftersom c-vitamin hjälper kroppen att ta upp järnet. Jag var hård i magen innan jag började med dem men är mer "lagom" nu i magen. Absolut inga problem. Rekomenderas!
Lycka till!