• Opehlia

Har ni ngt tips om hur man "inreder" en öppen spis ?

Hej på er !!

Har en öppen spis i min läg som jag inte får elda i. Den ser lite trist ut utan ngn "inredning" Har en massa blockljus i den..men dom blir ju lite fula efter det att man tänt dem o låtit dem brinna ett tag.
    Har total idé torka när det gäller spisen o hur jag kan få den fin.

Hoppas att ni kan komma med ngr bra tips till mig.

Kram kram

Ps, den är ca 1 m bred o 1 meter hög...tror den är ca 70cm djup.

• Svar på tråden Har ni ngt tips om hur man "inreder" en öppen spis ?
  • Åke Vilse

Värmeljus i olika höjd
    Ett snyggt galler
    En kruka med torkade blommor

Eller så köper du ljus av partylite. Dyra, men bra ljus som inte blir en djup gropp i mitten när man eldar dem.
    Jag tror att det finns några här på fl som är konsulenter så sök på gamla trådar så kanske du hittar dem.

• Johanna s9

Det finns nån form av "fejkeld" som ska vara väldigt snyggt.
    Har själv en spis där det är "eld förbud", har sett det på andra ställen o det har sett såå snyggt ut.
    Vet tyvärr inte vart man kan få tag på det, men det är ju ett bra alternativ till ljus =)

*lycka till*

• Opehlia

Tusen tack för era tips !!

• Danbala

Jag skulle skaffa en plastdödskalle och lite stora avgnagda ben eller liknande, sota in dem ordentligt och lägga i spisen ihop med aska och lite kolbitar.

Allvarligt, alltså.

Men så är jag ju som jag är.

• Åke Vilse

Danbala:

Tack för ett gott morgon skratt!

• upptäcksresande

Vi har 2 oppna spisar som ej kan anvandas heller... sa vi har speglar i dem istallet.
    Framfor den ena nagra hoga ljus och framfor den andra ett vinstall. Blev ratt snyggt.
    Bilderna i mitt galleri gor dem inte direkt rattvisa, eftersom vi nu fixat i ordning och moblerat om efter infyttningen.

• Monsa

Du har ju redan testat ljus men jag satte stora gårastenar, som tegelstenar på varandra och sen ljus i olika höjd. Man måste ju inte tända dom

• Minis 75
    Åh, min dröm. Att få sätta en massa block ljus i... Vill ha öppen spis NU! Flört
  • Danbala

puss:

Aaah, suveränt. En sotig tomteluva med brännhål i. Kanske lite tussar av svett vitt hår också...

• Nattviolen

Om det inte är för långt till en elkontakt, kan du sätta sk fairylights runt om inuti, och på så sätt få lite ljus i spisen.

3 - 4 st sÅna där fula glasljuslyktor, typ "snöbollen" blir faktiskt jättefina i en mörk öppen spis.

Svar på tråden Har ni ngt tips om hur man "inreder" en öppen spis ?