• Mazzie

Privat ultraljud i Gbg, var? Kostnad?

Finns det någon som vet var man gör ett ultraljud privat i Göteborg. Gärna också vad det kostar.
    Har du erfarenheter så berätta gärna!

• Svar på tråden Privat ultraljud i Gbg, var? Kostnad?
  • ia1977

jag gjorde ett könsultraljud där och det gick på 400:-

Talk to the left becuse you´re definitly not right! *6 dagar kvar*
  • lillapian

Gjorde ett ultraljud för en vecka sedan på Vasakliniken, kostade 500 kr. Fick två bilder på bebisen och en ordentlig förklaring till allt som läkaren såg under ultraljudet. Kändes tryggt och mycket bra!

• Barbamama

I måndags va vi till Barnmorskegruppen i Gbg & gjorde köns-ul... va otroligt bra!!! Hon va trygg, lugn & väldigt trevlig, hon som gjorde ul!! Svarade på alla frågor & tog flera bilder som vi fick välja mellan. Mycket bättre kvalitet på dessa bilder än de vi fick från rutin-ul på Mölndal, de va skarapare. Skärmen vi tittade på var större än på Mölndal åsså.
    En bild ingick i priset på 400:-, vill man ha fler kostar de 50:-/st.
    Har bara bra saker att säga om Barnmorskegruppen!!!
    Våra bilder finns i mitt galleri om nån vill kika!!

• Mamma x2

Jag har precis bokat hos Björn något på Vasakliniken står i Gulasidorna. Men han tog emot först i vecka 28 och jag skulle vilja göra tidigare. Barnmorskegruppen svarade mig att man måste ha gått 28 fulla veckor innan men fick komma dit. Kanske någon som vet när man tidigare? Jag är ju så nyfiken nu...

• Mamma x2

Ni som gjort könsUl vilken vecka har ni varit i?

• Barbamama

Jag va i v29+1 när vi va till barnmorskegruppen... de tar inte emot förrän man gått 28 fulla veckor, så jag hade ju kunnat gå en vecka tidigare... men p.g.a. sambons jobb väntade vi lite extra... De har den där gränsen för att det ska bli ett så säkert resultat som möjligt!!! De vill ju inte säga att det e den ena sorten, åsså ploppar det ut ett barn av den andra!!! Det e väl lite av en säkerhet för dem!!!

• Mazzie

Tack för alla svar!
    Om man inte vill ha reda på könet kan man säga till om det eller är det svårt att undvika? Jag är mest ute efter att se att allt ser bra ut (det man kan se på u-ljud, är medveten om att man inte kan se allt)

• grabbmamman linda

Jag kollade i måndags på vasagatan.. men bokade på Carlanderska.. Han kollade först bebben.. att allt såg bra ut och sedan frågade han om vi ville veta könet.. Det ville vi.

• Envis som en mulåsna

Jag gick till Dr. Björn Andersch på Calanderska en KANON läkare det kostade 500 kr.

Hans telenr är: 031-28 73 72

• Linda1976
    Jag gjorde också på Carlanderska hos B A när jag väntade Alice. Kostade bara 350:- då tror jag, men det är ju 1,5 år sen
    // Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • grabbmamman linda

Envis som en mulåsna.. det gjorde jag med men han är bara på carlanderksa 1 ggr per månad ungefär sa de där? Vi var helt frågande o visste inte riktigt vart vi skulle.. men det löste sig :) Jättetrevlig va han ja! O verkade så himla duktig.

• Linda1976

Han är där på måndagar

• Envis som en mulåsna

Det är nog så att det har blivit dyrare, men för oss var det så värt varenda öre.

Det var de bästa 500kr jag spenderat ngnsin .

Han var nogrann, berättade om allt han såg, hjärta, njurarna, magsäcken m.m. m.m

Han berättade var ngnstanns moderkakan låg o hur bra det var att den låg där o att den inte innehöll för mkt eller för lite vatten m.m.

Han e verkligen kanon.

• jossposs

Vi ska oxå til Björn Anderch nästa måndag på Köns Ul, jag är sååå nyfiken
    Men vi ska på vanligt UL på spec mödravården på Östra i morgon, så får vi se könet då så kan vi ju avboka vårt köns UL.. eller, får se hur vi gör då.. Men hoppas vi ser i morgon. hehe.

Ingick det bilder i priset hos B-A????

• Envis som en mulåsna

Hans privata klinik ligger på vasagatan o heter vasakliniken. Det är hans direkt nr som jag gav eller ja till receptionisten.

Jag var där på en tisdag 7 mars

• Envis som en mulåsna

Japp bilder ingår, jag behövde inte ens be om ngra han bara fota o printa på han!

• jossposs

japp, det låter ju kanon det där m bilderna. Har hört så mycket gott om honom, därför vi bokade honom. Visst, barmorskegruppen är en hundring billigare.. men känns som det kvittar, bättre att gå på ett bra rykte där alla verkar vara nöjda

Får se om det blir köns ul på Måndag, eller om de berättar i morgon.. det visar sig. Nån som vill ha vår tid då på måndag??? *Skratt*,. kan man göra så tro??? Alltså annars avbokar vi besöket... men tänkte att om det är nån som är i v29 nästa vecka och ev vill ha tid hos dr Björn Anderch... hör av er till mitt krypin i så fall.. alltså OM vi inte behöver tiden själva

• Linda1976

Mysko - generellt sett så ska han vara på Carlanderska på måndagkvällar för just UL.

Svar på tråden Privat ultraljud i Gbg, var? Kostnad?