• SannaStina

Nästäppa under graviditeten - när kom den för er?

Hört att många får nästäppa under sin graviditet - när kom den för dig?

Blir inte riktigt av med min efter en svår förkylning och funderar på om min graviditet ger det symtomet också. Är dock "bara" i v 12 och jag har för mig nästäppa oftast kommer i slutet...?

• Svar på tråden Nästäppa under graviditeten - när kom den för er?
  • Mirimaxx

Min kom runt vecka 10 och var kvar tills jag vaknade efter snittet och jag hade svår täppa som var svår att ta ner.. funkade bara med Rhinocort Aqua.

// Jennie (JMA80)
  • fernando

Jag hade en lätt nästäppa från vecka 10 till förlossningen. Men å andra sidan hade jag inga andra åkommor under graviditeten så jag skattar mig mycket lycklig.

• Anna 75

jag var i ca: 12v när in nästäppa kom

• nitedrive

Fick min i samband med en förkylning den här gången,i slutet av januari(alltså tre månader innan bf ungefär).Och även om den är bättre än den var under förkylningen så är den inte borta...

• LeezaJ

Runt v10 kom min med.. den satt kvar hela tiden å eftersom jag missbrukade nässpray under hela graviditeten och fram tills min lilla var ungefär 4 mån så fick jag uppsöka öron/näsa/hals-doktorn å få massa konstigheter upp i näsan för att bli av med täppan..

• nitedrive

Använder nässpray till natten sen slutet på januari,för jag blir tokig om jag måste sova med nästäppa.Ingen hit,men jag måste sova.

• kentmaximus

Jag fick också nästäppa omkring vecka 12, var tvungen att ta nässpray för att sova. Nu i vecka 17 har den släppt så att jag slipper nässprayen men är fortfarande "tjock i näsan".

• AnnaLilja

Min kom redan i v 6-7 och håller i sig. Är nu i 7e månaden men mår bra i övrigt så jag klagar inte! =)

• Jennyrockar

Jag fick nästäppa i ca v 8-10 både den här ggn å förra, den försvann efter ca v 20 förra ggn....jättejobbigt, men bara å stå ut med!

• Ina 73

Min kom ganska tidigt, typ i v. 13-14 och har funnits där från och till hela tiden sen dess. Jag är i v. 22 idag.

Svar på tråden Nästäppa under graviditeten - när kom den för er?