Hur länge innan ett bröllop vill du få en inbjudan?

Om du skulle bli inbjuden till ett bröllop, hur långt innan bröllopsdagen skulle du önska att inbjudan kom?

Två till tre månader, beroende på vilken tidpunkt bröllopet ska vara. Mitt under standardsemester t.ex. kräver lite längre tid så man inte har hunnit planera in utomlandsresa, men "en helg i oktober" är lättare att passa in.
Iofs var jag utomlands en vecka i oktober förra året, men inte på sommaren, men I PRINCIP gäller det i alla fall!
Ungefär två månader innan så man hinner planera kläder och present
vi gifte oss i augusti förra året och skickade ut våra inbjudningar redan i januari för att alla skulle hinna ordna med semester och resa och boende och spara lite pengar för att kunna komma hit och delta...
2-3 månader innan.. dock inte om det faller in i semestern eller så , då skulle jag nog vilja veta lite tidigare..
Drygt 2 månader innan.
Ja just det, sommaren har man så mkt så gärna 3 mån innan. Men du skulle gifta dig i oktober eller hur?
Om det blir ett stor bröllop med lite "krav" på gästen vad gäller klädsel och att hitta en lämplig present så gärna 2-3 mån.
Om enklare så räcker det väl med 3-8 veckor.
Det är väl bara så att :ju tidigare desto större chans att de flesta kan tacka ja!
min faster skickade ut 6 månader innan....(vi bodde i norge, hon bor i blekinge) jag var 9 eller 11 år, och tyckte det var for länge att vänta.......hon kunde då tipsat mina foräldrar, och skickat ut sen på den tiden var en vecka et år.......
3 månader innan typ. vi skickade ut våra inbjudningar 3 mån innan..
3 månader....
2-3månader borde räcka. Vill man att så få som möjligt ska kunna komma kan man ju skicka till dom man absolut vill ska komma då och sen till dom som inte spelar så stor roll om dom är där eller inte kan man meddela 1 månad innan...
Låter kanske lite elakt, emn min sambo har en stooooor släkt och jag har aldrig velat ha ett stort bröllopp..