Effektiva sätt att bli mindre om rumpa och lår...
Som sagt..efterlyser enormt bra metoder att minska på lår och rump måtten...är smal i övrigt...men behöver få ner dessa kroppsdelar till samma mått som resten av kroppen.
Som sagt..efterlyser enormt bra metoder att minska på lår och rump måtten...är smal i övrigt...men behöver få ner dessa kroppsdelar till samma mått som resten av kroppen.
Raska långa promenader!! Det har funkat för mig iallafall.. Tyvärr är jag tillbaka där jag började igen efter min andra graviditet, men det är bara att kämpa på
har gjort det hitintills och det har funkat..men nu tycker jag inte de händer så mkt mer. Kanske ska börja jogga..
Kikar nyfiket in..vill också minska just dom kroppsdelarna lite..
Säger bara en sak - TRAPPMASKIN! Det gör susen! Men inte en sådan lite hemma stepper, utan en vanlig gymtrappmaskin. Går man regelbundet och ganska länge 30-60 min tex 3 ggr i veckan så ger den verkligen resultat.
raska promenader e bäst mot fettförbränningen
För att omvandla det eventuella( ) fettet till muskler är utfall det klart effektivaste.
Jobbar med alla rump och lår muskler man tror man inte har
Garanterat träningsvärk...
Tyvärr så går det inte att punktförbränna fett, vilket innebär att fettet på kroppen minskar olika mycket på oliga ställen.
En del människor samlar sitt fett kring rumpa, lår och höfter.
För att du ska minska i omfång just här så är det bara bränna fett som gäller. Tex morgonpromenader, äta mindre snask, minska ned alkohol, ta trappor istället för hiss, cykla till jobbet m.m. Din kropp kommer själv välja var den tar fettet från, kanske blir du smalare kring magen, i ansiktet eller runt armarna. Men med mycket vilja och envishet kommer också fettet kring lår och rumpa att försvinna.
Lycka till!
Å usch! Önskar också att jag kunde gå ner i vikt på lår och rumpa!
Har gått ner ganska mycket i vikt för ett tag sedan och nu är magen jätteplatt och armarna tunna som stickor Men benen och rumpan hände det inte lika mycket på.
Jag vill inte gå ner något mer i vikt på överkroppen så jag skulle verkligen önska att det gick att punktförbränna
jag går på spinning 3 dagar i veckan. har prcis börjat (inne på tredjeveckan) och jag känner skillnad. det har blivit fastare...
Åk inlines!! Längtar tills jag kan plocka fram dem & åka bort lite överflöd på rumpa & lår! Det är ju bra träning för hela kroppen & så är man ju ute! Inte heller lika jobbigt som löpning & går fortare än att promenera! Funkar på mig iallafall! Vågade inte åka förra året pga magen men iår ska det åkas igen!!!!
Någon som kan tipsa om effektiva övningar man kan göra hemma?
Jag satsar på 45 minuters promenader 5 dagar i veckan och tänkte kombinera det med lite "hemmajympa".
Kan tipsa om den här sidan där det finns mycket tips om träning: www.iform.se
Maddo86: På övekroppen går det ju att bygga muskler, så att armarna inte längre är stickor
Promenader + Benböj.....
Benböj kan man göra hemma effektivt. Ställ dig med händerna mot en stolsrygg (som stöd) Sedan böjer du dina knän, med rak rygg.,...upp..ner...upp..ner..gör det tills du känner att det börjar ta. Kör det varje kväll innan du går och lägger dig.
Denna övning visade Cindy Crawford för ett par år sedan och jag har kört den mycket förr. Sedan låg jag på latsidan, men har börjat köra den igen. KANON !!
Modegurun: Tack, det ska jag testa!
Men hmm... Genom att TRÄNA rumpa och lår (typ utfall, trappmaskin osv) BYGGER man ju muskler på rumpa och lår. Så omfånget kanske inte minskar (men innehållet gör det alla gånger!)
Konditionsträna är mitt svar på TS:s fråga. Lågintensivt, som ngn tidigare varit inne på (promenad, cykel...).
Instämmer med Fenixen...
Blonde
Om innehållet minskar gör logist sett omfånget oxå det . Muskler väger mer än fett men omfånget minskar, definitivt med trampmaskin...benböj och liknande
Lågintensiv träning på det är susen !!