• Anonym (jobbigt)

"Skrynklig" vårtgård (bröst)

Hej!
    Har en sak som jag har väldigt mycket komplex för. I vanliga fall är mina bröstvårtor alltså släta (ingen hård bröstvårta eller hur man ska beskriva), men sen när jag fryser så skrynklar hela vårtgården ihop sig och jag tycker det ser så fult ut..blir liksom som en massa knottror..
    Lite svårt att beskriva..men kanske någon känner igen sig? Känns inte som det finns så mycket att göra åt det heller eftersom dom alltid har vart så :(

• Svar på tråden "Skrynklig" vårtgård (bröst)
  • Danbala

Jag har alltid tagit för givet att allas gör så. Kyla, bröststånd (och medföljande skrynkel) trodde jag var välkänt och en vanlig effekt.

Med andra ord: Ja, mina gör definitivt på det viset.

• Anonym

Jag tror att det hände de flesta när de fryser, inget att bekrymra sig för, bara att acceptera.

• Monstermamman

Så trodde jag att allas gjorde!
    Mina och alla jag har sett gör så iaf.

• EnilemmE

Så blir det på alla!!

Personligen tycker jag att mina bröst blir finare med "patt-stånd"!!

• Anonym

själv tycker jag de är snyggare när man "fryser"

• Anonym (jobbigt)

Skönt att höra att jag inte är ensam. Har sett andra tjejer/kvinnor som har haft lite så..men mina är verkligen extrema :(

• Danbala

Och så gott som alla jag känner gillar eller rentav älskar när det går att se bröstvårtorna genom tröja och BH också.

• Anonym (jobbigt)

Måste förtydliga...det är inte att bröstvårtan blir styv som jag "klagar" på utan att resten av vårtgården skrynklar ihop sig så att man knappt kan urskilja själva bröstvårtan från "skrynklet"... borde bifogat en bild *S*

• Monstermamman

Jag tycker hela brösten får snyggare form när man fryser.

• Anonym

Hej!

Har man stora vårtgårdar så blir det ju mer "skrynkel" - eller det ser ut som när en mask/larv ätit i trä och gjort gångar - helt naturligt - men jag förstår om det känns jobbigt. Tror dock inte att det finns så mycket att göra åt detta!

Kram!

• Anonym (jobbigt)

Anonym: Ja precis! Har stora vårtgårdar (vilket lustigt ord förresten) så det bidrar väl..

• Danbala

Aha! Trodde det var hela kombinationen av det som var problemet. Bara skrynklet, alltså?

Jaja, du är ändå inte ensam om det! (Men jag har iofs aldrig hört någon ha komplex för det.)

• Anonym

Ja vårtgårdar --- haha vilket ord egentligen! Har samma problem som dig och tycker inte att det är alltför snyggt , men som sagt vet inte vad man kan göra åt saken. Får se hur brösten kommer att se ut sedan när man fått ut ungen!

Kram!

• Anonym (Jag med)

Jag har med så inte bara "knoppen" fryser utan hela vårtgården och ja jag tycker det e sååå fult

• Anonym (jobbigt)

Danbala: Jo precis.. skrynklet.
    Har kanske sett för många retuscherade bilder på tv och tidningar av "perfekta" bröst, därav mitt komplex..jag vet inte..

• Danbala

TS:

Var glad om skrynklet bidrar till att inte själva vårtan sticker _för_ långt ut, _för_ oskyddad!

• Anonym (jobbigt)

Jo men det kan vara riktigt snyggt när bara vårtan är styv.. men för mig funkar det inte att gå med en top utan BH eller en ofodrad bikini för då är det enda som syns skrynklet och själva bröstvårtan någonstans där i "skrynkdjungeln"

Svar på tråden "Skrynklig" vårtgård (bröst)