• after eight

Fler som är trötta i vecka 22?

Jag har varit så förbannat trött de senaste dagarna. Jag har ätit järntabletter i två veckor och innan jag började med dem kände jag mig jättepigg, men min BM ville att jag skulle börja knapra. Nu känner jag mig alldeles drogad av trötthet. Är det någon speciell period i graviditeten, eller är det mitt järnvärde som vägrar stiga? Vad tror ni?

/after eight, v.22

• Svar på tråden Fler som är trötta i vecka 22?
  • Smurfan81

Jag är också i v22 och är supertrött. Har visserligen varit tvungen att sluta med mina järntabletter nu men jag var lika trött när jag åt dom. Stupar i säng senast kl 22.00 och somnar direkt och sen har jag supersvårt att ta mig upp på morgonen (försöker gå upp vid 9-10). Är sen lika trött hela dagen
    Börjar bli ruggigt trött på den här tröttheten

Kramar Fia

• Ally2

Jag är pigg som en mört! Mår mycket bättre nu än i icke gravid tillstånd
    Jag har knaprat järntabletter sen 5:e veckan är nu i vecka 21.

Smurfan 81!! Varför var du tvungen att sluta med dina järntabletter??

• Ankan77

Här är en till i v 22 som är dödstrött...
    Började jobba igen efter semestern igår, gick och lade mig och skulle vila en stund efter middagen. Vaknade när klockan var 21.30, borstade tänderna och gick och lade mig igen. Sov till klockan var 6.15 i morse. Hoppas verkligen inte det ska vara såhär ända till årsskiftet...

• Smurfan81

Ally2----> Jag fick så himla ont i magen... därför var jag tvungen att sluta. Vaknade mitt i nätterna med världens smärtor i magen. Rådgjorde med min bm att jag skulle prova utan i en månad så får vi se hur mina värden är när jag ska tillbaka.

• belly2

Jag är oxå dödstrött!! Min sambo trodde att det skulle gå över nu efter halva tiden, jag har ätit järn sedan v.12 pga dåliga värden men inte hjälper de nåt speciellt! Men jag har myrkryp i benen o pinkar en gång i timmen så det kanske gör sitt när man inte får en hel natts sömn... Lika bra att vänja sig

• after eight

Jag har också myrkryp i benen. Vad sjutton beror det på egentligen? Jag hoppas i alla fall att detta är någon slags tillväxtperiod som gör att bebben behöver mina järnreserver och att det är övergående.

• Ally2

Smurfan 81 -- hmm fattar jag vaknar också på nätterna med ont i magen kan kanske vara det för mig också! har det blivit bättre tycker du??

• Smurfan81

Ally2----> Ja det kan definitivt vara järntabletterna. Vilken sort äter du?
    Mina Niferex var tydligen för starka för mig och ändå var det dom dom rekomenderade för gravida på apoteket.
    Min mage mår betydligt bättre nu utan järntabletterna. Är visserligen fruktansvärt trött men försöker väga upp det genom att dricka Blut saft. Måste säga att jag hellre är trött än har så ont i magen som jag hade!!

• saggitarius

ohh ja... jag har varit så trött att det känns som att jag sovit bot de senaste fem veckorna.. (förutom då när jag jobbat..)

• puman

Jag är också trött hela dagarna, även om det blivit lite bättre den senaste månaden. Tyvärr kan jag inte lägga mig efter jobbet, för då kan jag inte somna på kvällen... :O(
    På fredag skall jag till BM, så hon får avgöra om jag är i behov av järntillskott.

Hoppas vi blir piggare snart, kramar Puman

• Peztis

Är också obotligt trött.. eller seg åtminstone... är i v 24 och trodde att det skulle gått över vid det här laget - står så i alla sådan där kalendrar att "nu börjar du känna dig full av energi..."
    Öh... ok...? Inte jag, inte...

• Frida77

I början av graviditeten var jag rätt trött, men sen gick det över och jag trodde att allt var frid o fröjd, men så i v.21-22 stupade jag isäng direkt efter jobbet o sov en timme innan jag ens kunde tänka på att göra nåt annat på kvällen. Nu i v.24 har det gått över o jag är uppe längre än vanligt. Skumt, men allt" tycks ju vara "normaaalt" när man är gravid... :)

Svar på tråden Fler som är trötta i vecka 22?