• Hannah

Huvudvärk v10-11

Hej alla gravida!
    Har haft sån huvudvärk nu sedan ca en vecka tillbaka, är idag i v 10+2. Funderar på om det har med hormoner att göra nu när moderkakan håller på att förbereda sig för att ta över näringtillförseln? Brukar ha riktig huvudvärk när jag har mens så jag är känslig för hormonomställningar. Men jag har inte känt av något i huvudet under graviditeten förräns för en vecka sen.
    Någon som känner igen sig eller har några idéer?

• Svar på tråden Huvudvärk v10-11
  • Tini

Jga hade jätte mycket huvudvärk runt vecka 9-10. hela dagarna.
    Det var i samband med illamåendet. När det försvann, försvann huvudvärken också.

• Andréa84

jag har inte haft en tanke på att det skulle ha med graviditeten att göra men nu när du säger det så...jag har oxå haft huvudvärk ofta senaste veckan å värktabletter hjälper inte...beklagade mig både till sambon å min mor igår....då kanske det är hormonerna det beror på då!jaha då är du iaf inte ensam i sitsen....ha det bra,Andréa i v.11(10+3)

• Hannah

Ja hormoner eller inte...kul att höra fler som har det likadant i alla fall. Lycka till med era magar!

• Titti och mini

Jag hade huvudvärk runt v 20 så senare än du, men det berode på järnbrist... men kanske lite för tidigt för att du ska ha det., tänkte bara tipsa

• LillaP

hej Hannah!

Jag hade precis som du beskriver, jättemycket huvudvärk i början (är nu i v21). Min BM sa att det berodde på lågt blodtryck (vilket är medicinskt bra men jobbigt för huvudet ibland) i samband med väldigt lågt HB. Jag fick järntabletter mot HB:t (Niferex som jag rekommenderar, de är kanon) och rådet att ta korta men raska promenader för att få upp pulsen så ofta som möjligt. Jag började äta Niferex och tar ofta kvällspromenader med min sambo, snabba sådana.. och nu har huvudvärken nästan försvunnit! Den återkommer lite ibland om det är jobbigt väder t.ex. men jag har den iaf inte varje dag mer.

Så gå till MVC och kolla ditt HB och blodtryck, det är mitt tips!
    Lycka till, hoppas det går över!
    Kram Lilla P.

• Hannah

Tack för era svar!
    Ja jag brukar ha lågt blodtryck så det kan nog vara en orsak. Men kollade mitt HB senast i mitten av maj i samband med ett missfall och det var ovanligt bra. Ska på inskrivning om två veckor så har det inte blivit bättre då får jag väl veta ordentligt.
    Däremot ska jag försöka börja röra mig lite mer och oftare. Har varit ledig nu ett tag och eftersom jag haft två missfall i år och har varit illamående och supertrött sista tiden har jag mest känt för att ta det lugnt med en bok i soffan.
    Tack igen!

• Lindis 24

Hej har också haft mycket huvudvärk till och från fick ta alvedon och försöka sova bort det. Värst var det i v 10-12. Drick mycket och försök att ta det lugnt. Är troligen hormonomställning för kroppen kommer att gå över. Lycka till med magen

• Leeloo

Hade oxå huvudvärk runt den tiden i graviditeten. Kan trösta dig med att det förhoppningsvis går över.

• Hannah

Ville bara säga tack igen till alla ni som svarat på mitt inlägg! Uppsakattar verkligen era svar.
    Det låter som att jag inte är ensam om denna hemska huvudvärk i alla fall... Vill absolut inte klaga för jag gör vad som helst för att denna lilla klump ska stanna i min mage till i mars. Bara funderade lite på om det var ett graviditetssymptom eller ej?
    Lycka till allihopa!!!

• trolletfeb

tror att huvudvärken har med hormoner att göra, jag hade mycket problem med huvudvärk när jag åt p-piller, något som jag tror inte är helt ovanligt. När jag sedan slutade med dessa försvann huvudvärken på en gång. Nu när jag är gravid har huvudvärken tyvärr kommit tillbaka, började att få den någon gång i tionde veckan och har fortfarande huvudvärk av och till nu, är i sjuttonde veckan. Antar att det är samma hormon nu som när jag åt p-piller som leder till huvudvärk. Hoppas dock att du blir av med min, själv har jag inte så stora förhoppningar.

• Yvig

Är det sant?
    Jag har oxå ont i huvet (V:11).Började igår.............fast jag ska kanske inte skylla det på graviditeten eftersom jag är en sån som brukar få migrän.Otroligt nog så har jag inte haft nån på länge.Hoppas att det stannar vid denna huvudvärk som jag inte tycker är alltför jobbig om jag jämför med migränen men ändå..........inget man vill ha!

Kul att läsa om.

Lycka till!Hoppas huvudvärken snart går över Hannah och alla andra.

Kram

• Hannah

Ja vi verkar visst vara ett litet huvudvärksgäng...ha ha

Jag försöker dricka mycket vatten och det hjälper lite grann, ska ut och ta en promenad nu också så jag får lite frisk luft.

Jag hade också mycket huvudvärk när jag åt p-piller, varje gång jag hade mens + lite till. Har provat flera olika sorter som varit både bättre och sämre men sedan jag slutat med p-piller har jag nästan aldrig huvudvärk längre. Den är lite migrän liknande. Har haft några riktiga anfall men långt från alla gånger. Men det känns skillnad från "vanlig" huvudvärk som man kan ha för då hjälper det med t ex panodil.

Krya på er allihopa och lycka till!

Svar på tråden Huvudvärk v10-11