• Anonym (inte idag.)

Normalt med daglig kontakt med sitt Ex.?

Jag har ett problem som jag inte riktigt kommer tillrätta med. Det är så att min sambo sedan fyra år tillbaka har nästan daglig kontakt med ett av sina ex via mobilsamtal och SMS. Saken är den att vi haft det ganska tufft tillsammans en tid tillbaka men vi vill satsa på varandra. För en tid sedan hittade jag en bild av min sambos ex i mobilen där hon bystade upp sig i urringat linne och undrade om inte han kunde skicka en bild på sig själv till henne. Jag snokade inte, utan skulle använda vår andra gemensamma telefon. Jag blev då illaberörd av vad jag sett och tog då fram telefonräkningen där vi har alla nummer vi ringt resp. sms:at under en månad. Både jag och sambon har spec. räkning så han kan kolla min när han vill....

Saken är den att jag då upptäckte att han och ex:et har näst intill daglig kontakt!! Något han tidigare förnekat, har har sagt att hon bara kontaktar honom när hon har någon typ av bekymmer....inte kan hon ha det dagligen?!

Något som också förbryllar mig är att smtalen smsen sker nattetid och VARJE gång han har varit ute på krogen. När jag frågade om detta och vad hon egentligen vill honom så svarde han att hon bara vill fråga hur det är och alldagliga saker. Visst kan det vara så, men frågar man det om nätterna. Nog om det, han sa att han inte skulle sluta med att sma:a henne så ofta efter som jag tog så illa vid mig.

Sedan har allt varit frid och fröjd ett tag, men nu har sms:en börjat droppa in och han har avbeställt sin spec. räkning. Här om natten kom det ett sms när vi sov jag vaknade av att telefonen vibbrerade och frågade dagen efter vem det var som ringde alt. smsade ha sa då att han inte alls fått något sms eller samtal att jag måste ha drömt. MEN jag vaknade och såg att hans telefon lyste så jag drömde inte. Flera sådana här insidenter har hänt och han nekar hela tiden när jag frågar honom. Han säger att vi talat om detta och att han bara är intresserad av mig.

Jag har nu gjort något jag inte borde, nämligen kolla han räkning via nätet och där är det registerat samtal och sms flera gånger om dagen till detta ex! Har skall jag bemöta detta? Jag vill ju inte verka snokig fast jag vet det är ju egentligen just det jag är men vad skall man göra?

detta belv säkert väldigt osammanhängade men om ni inte förstår hur jag menar så får ni gärna fråga så ska jag försöka förklara.

Någon som kan råda mig?
    *lite ledsen*

• Svar på tråden Normalt med daglig kontakt med sitt Ex.?
  • evaviola

Så ska han inte hålla på! Det är INTE ok att man har kontakt dagligen med sitt x om man inte har barn tillsammans! Något lurt är det, säg till på skarpen att han får välja!

• Angelica80

Jag hade blivit jävligt förbannad. Inte om han hade sagt som det var o var 100% ärlig. men han smyger ju uppenbarligen med detta.
    Personligen hade jag nog sagt nåt i stil med.
    Nu är jag så förbannat trött på ditt jävla ex och på dig oxå. Antingen bryter du kontaketen med henne ett tag så det här kan lugna ner sig eller så kan du börja tänka på hur du vill ha det. Punkt slut!

Så skulle nog jag reagerat.
    Lycka till!

• Yollis

Jag orkar inte ens läsa hela TS *FÖRLÅT* men jag hade ett liknande problem med min sambo... vårat första år...

jag ställde till med ett "jävla hallaballo"
    tillslut sa jag att han fick lämna nyckel och flytta,
    jag ringde till och med hans föräldrar och sa att dom skulle komma och hämta hans grejjer....
    Man kanske kan säga att jag "fick nog" *hehe*

Nu var det lite andra omständigheter, han var djupt depprimerad och X:et  är psykistk störd... Hon fattade inte att vi två var ett par trots att vi bodde ihop osv...
    *idiot - muttrar*

jaja, jag fick honom att fatta att han inte kan både äta kakan och ha den kvar....

Nu har vi firat två "lugna år" tillsammans som sambo och väntar vårt första barn

och han har ingen som hellst kontakt med henne! För nu är han frisk !

/ Yollis v. 31 - det blir en tjej! - max 11 veckor kvar - *suck*
  • Yollis

Tillägg...nu när jag har läst allt...

jag snokar oxå när jag är VÄLDIGT osäker... känner mig skit dum, men hittar man nått som är konstigt har man ju befogad oro!

Jag "brukar" säga - "jag vet att jag kanske är dum i huvet, men jag har faktiskt kollat upp detta"

• Majsan70

Det är ju en sak att ha kontakt med exet o en annan att ljuga om det. Själv har jag nästan daglig kontakt med min exmake, men det vet ju min sambo om oxå. Och det sker ju inte på nätterna efter krogen direkt heller.

Nä ta tag i det o fråga varför han ljuger för dig.

• Anonym (inte idag.)

Tack alla ni som svarat!

Inser att jag måste ta upp detta till diskussion IGEN....
    Hoppas att jag kan få ett ÄRLIGT svar denna gång!

Tack igen!
    *dock fortfarande lite ledsen*

• Yollis

stå på dig...det där är nog "känsligt" för honom....!

• ReRant

evaviola skrev "Så ska han inte hålla på! Det är INTE ok att man har kontakt dagligen med sitt x om man inte har barn tillsammans! Något lurt är det, säg till på skarpen att han får välja!"

Vad är det för skitsnack? Det är jättemånga som behåller sina ex som goda vänner. Och tack och lov är det rätt sällsynt med svartsjuka flickvänner som inte klarar av det.

Sedan att det är ruskigt mesigt av sambon att inte stå för sina samtal med exet är en annan sak.

• evaviola

rerant: Ja, då har vi olika åsikter när det gäller det. JAG tycker inte att det är ok. Att VARJE dag ha kontakt med sitt x förstår inte jag helt enkelt varför man ska ha. Helt ok att man hörs av nån gång då och då, men inte varje varje dag!

• Yollis

det fattar inte jag heller...jag pratar inte ens (eller messar) men nina bästa vänner varje dag....
    Och ett X är slltid känsligt för den "nya", jag tycker man ska visa lite hänsyn...
    men det är min åsikt som gått igenom så mycket skit när det gäller killars X....litar inte en sekund på vissa av dom. 

Svar på tråden Normalt med daglig kontakt med sitt Ex.?