Normalt med daglig kontakt med sitt Ex.?
Jag har ett problem som jag inte riktigt kommer tillrätta med. Det är så att min sambo sedan fyra år tillbaka har nästan daglig kontakt med ett av sina ex via mobilsamtal och SMS. Saken är den att vi haft det ganska tufft tillsammans en tid tillbaka men vi vill satsa på varandra. För en tid sedan hittade jag en bild av min sambos ex i mobilen där hon bystade upp sig i urringat linne och undrade om inte han kunde skicka en bild på sig själv till henne. Jag snokade inte, utan skulle använda vår andra gemensamma telefon. Jag blev då illaberörd av vad jag sett och tog då fram telefonräkningen där vi har alla nummer vi ringt resp. sms:at under en månad. Både jag och sambon har spec. räkning så han kan kolla min när han vill....
Saken är den att jag då upptäckte att han och ex:et har näst intill daglig kontakt!! Något han tidigare förnekat, har har sagt att hon bara kontaktar honom när hon har någon typ av bekymmer....inte kan hon ha det dagligen?!
Något som också förbryllar mig är att smtalen smsen sker nattetid och VARJE gång han har varit ute på krogen. När jag frågade om detta och vad hon egentligen vill honom så svarde han att hon bara vill fråga hur det är och alldagliga saker. Visst kan det vara så, men frågar man det om nätterna. Nog om det, han sa att han inte skulle sluta med att sma:a henne så ofta efter som jag tog så illa vid mig.
Sedan har allt varit frid och fröjd ett tag, men nu har sms:en börjat droppa in och han har avbeställt sin spec. räkning. Här om natten kom det ett sms när vi sov jag vaknade av att telefonen vibbrerade och frågade dagen efter vem det var som ringde alt. smsade ha sa då att han inte alls fått något sms eller samtal att jag måste ha drömt. MEN jag vaknade och såg att hans telefon lyste så jag drömde inte. Flera sådana här insidenter har hänt och han nekar hela tiden när jag frågar honom. Han säger att vi talat om detta och att han bara är intresserad av mig.
Jag har nu gjort något jag inte borde, nämligen kolla han räkning via nätet och där är det registerat samtal och sms flera gånger om dagen till detta ex! Har skall jag bemöta detta? Jag vill ju inte verka snokig fast jag vet det är ju egentligen just det jag är men vad skall man göra?
detta belv säkert väldigt osammanhängade men om ni inte förstår hur jag menar så får ni gärna fråga så ska jag försöka förklara.
Någon som kan råda mig?
*lite ledsen*