• Mine

Vetekudde i vanlig ugn - någon?

Hej!
    Jag har fått låna en sådan där vetekudde. Ni vet, en sådan som man värmer i mikron eller ugnen. Nu har vi idiotiskt nog ingen mikro, så det blir till att värma den i snigelfart.

Någon som vet vilka tider och grader som gäller?

Tänkte använda den under öppningsskedet - främst då hemma

Hälsningar, Mine

• Svar på tråden Vetekudde i vanlig ugn - någon?
  • Springsteen

Har för mig att det är 100-150grader i 30min... Häll gärna lite vatten på den... (lite... så typ tyget precis blir blött) då håller den längre läste jag nånstans...

• Mine

Hej Springsteen! Låter mycket. Är du säker? För då måste den svalna ner ordentligt? Annars bränner jag mig - ajaj !

• Southern Belle

Prova dej fram! Börja med 15-20 min och se hur varm den blir. När den redan är varm och bara ska värmas på lite räcker det med halva tiden!

Lycka till!

• Springsteen

Nää jag är inte säker... men lägg in den och känn dig fram, testa med 75grader om du är osäker.. Men jag har för mig att de är 100grader minst... I micron är det ju 3 min på full effekt... och då får jag lägga den med ex en tröja eller en filt emellan i början...

• Embryot

det är min moster som gör dem. jag ska fråga!

• Embryot

eftersom de fungerar olika kan du maila min moster så kan hon svara på om det gäller deras vetekudde....

jag vet att ibland ska de blötas så att de inte fattar eld...

annlill@bejlasgava.se

• Mine

Vad glad jag blir för alla svar - tack . Tyvärr han jag inte in här och kolla, för jag satt med kraftiga sammandragningar samma dag som jag skrivit inlägget. Sammandragningarna övergick framåt kvällen i riktiga värkar, och kl 3.03 nästa dag är "lille gobben" född!
    Men jag ska absolut använda vetekudden vid andra tillfällen!

• Embryot

grattis. jag hade min vetekudde hela tiden fram till sjukhuset - bb alltså!

Svar på tråden Vetekudde i vanlig ugn - någon?