• Sötling

Vart kan man köpa typiskt 'svenska' barnkläder?

Jag besöker Sverige i nästa vecka och har tänkt handla lite babykläder att ta med tillbaks. Det skulle vara jättekul att få tag på typiskt 'svenska' barnkläder, som te.x Pippimotiv eller andra svenska figurer och teman eller med svensk text på osv.

Bebisen jag handlar åt är inte född ännu (så vet inte om det är pojke eller flicka), men jag kommer inte hinna åka till Sverige fler gånger innan den föds så passar på nu.

Är det någon som kan tipsa om vart man kan hitta detta vore det toppen! Tack på förhand!

• Svar på tråden Vart kan man köpa typiskt 'svenska' barnkläder?
  • Nyfiken gul

på Lindex har dom just nu en uppsättning med Bamse-kläder, både regnställ, jackor, tröjor och dressar.. även ryggsäckar med Bamse...

• Odie

De har ju massa fina Pippikläder på Åhlens iaf

• Sötling

Bamse och Pippi!? Jaaaa! Tack

• EmmyLinn

Säger som föregående
    Bamse kläder på Lindex och då är det ju inte bara bamse såklart utan alla (nästan) figurer som finns med i bamse, de har mycket fina tjejkläder, fast du vet ju förstås inte vad det blir för sort på bebben. (jag har en tjej)

Pippi kläder på Åhlens

• Sötling

Älskar Bamse och alla de figurerna så kommer nog hitta en massa på Lindex. Kanske t.o.m kan få tag på en väska till mig själv och ta lunchmaten till jobbet i!!

Svar på tråden Vart kan man köpa typiskt 'svenska' barnkläder?