• AnnaLina

Kärring!!!!!!!!!!!!!!Grrrrrrr..... ARG!

Åhhhhh, vad jag är arg, måste bara skriva av mig.

Var i centrum för att handla, tog Thea i min underbara bärsjal som jag trivs med och Thea älskar o sitta i (bättre än vagn tycker vi).

Så är jag i en affär och på väg ut kommer jag jämsides med en tant, hon säger:

- Åh det där kan inte vara bekvämt, måste vara jobbigt o bära (hon syftade så klart på min dotter o bärsjal).

Jag som trodde hon var snäll o tänkte på min rygg svarade glatt:

- Nej det är inte alls jobbigt att bära så här faktiskt.

Så fel jag hade när jag trodde hon ville vara snäll för hon säger:

- Jag förstår inte hur man kan bära ett så litet barn så där, usch ser verkligen ut som hon/han lider!!

URSÄKTA?????!!!!

Tyvärr blev jag så paff så jag sa bara nåt lite tyst att: nä hon lider inte alls.

Blir så jäkla arg, vem tror hon att hon är? Jag vet väl vad som är bäst för mitt barn o jag lovar att min dotter säger ifrån om det inte passar, när hon sitter i bärsjalen så tittar hon storögd runt omkring o tycker allt är jätte spännande eller så sover hon. Lider? Hm... NEJ.

Synd att man i dessa ögonblick tyvärr inte finner sig och säger något bra för att sätta kärringen på plats.

Usch o fy för sådana människor. Tur att dom äldre i min släkt inte är så.

Störde det kärringen att min dotter trivdes o var tyst o lugn eller var hon avundsjuk? Ja, man kan bara undra!! Tvungen o skriva av mig ilskan!

Kram på er alla.

• Svar på tråden Kärring!!!!!!!!!!!!!!Grrrrrrr..... ARG!
  • april

Förstår din ilska usch för "kärringar" jag höll själv på att klippa till en tant i matvarubutiken, då hon tyckte att min barnvagn stod i vägen och skickade iväg den så den stjongade i en vägg. Såg inte att hon puttade i väg den då jag höll på att ta varor utan när jag vände mig om så såg jag bara att den for iväg, blev ju helt förskräkt. Frågade tanten vad hon höll på med hon svarade bara att denstod ju ivägen, jag svarade att då kan ju du be mig flytta du kan ju inte bara putta iväg barnvagnar det kan ju hända att de välter. Det ligger faktigst en liten bebis där i, hon svarade att det var inte så farligt blev ju helt paff... Grrrrr

• FruSöderström

ååh vilken tur att inte jag har råkat ut för något sådant, jag skule antagligen skämma ut mig så mycket att jag aldrig skulle kunna åka ner på stan igen, och din historia april....FY FAN! Hur kan man göra så!?

• Naimiez

Lyssna inte till alla kärringar! Skall precis beställa en bärsjal själv. Får så ont i ryggen av selen. Vilken sjal har du?

På dem bara :)

• yaz

Att April:

Herregud sicken satmara, du skulle absolut ha fotat till na...:)

• AnnaLina

Jag har en sjal som heter Pikku-Ruu från www.sjalar.nu, är jätte nöjd med den! Men det finns ju så många olika!!

Jag fick oxå ont i ryggen av sele.

Jo, jag önskade att jag kommit på nåt bra o säga bara till kärringen!

• lillsmurfen

Kärringen kanske inte vet att små bebisar brukar säga till om dom är missnöjda.

• barbafin

Vilken kärring, hade din dotter skrikit hade väl hon gnällt för det. Fy f*n för folk som bara skall gnälla på allt!!!

April; i ett sådant läge borde det vara fullt lagligt att klippa till folk! Jag hade blivit rasande!

• Helene OSV

Fyyyyyy vad arg jag hade blivit!!!!

Jag har då bara "råkat ut för" snälla tanter som tycker att det ser sååå mysigt ut. (och en gubbe som trodde jag var gravid!! Hallå, det sticker upp ett huvud här!!!)

Min mamma däremot tycker det verkar jobbigt att bära hela tiden och frågar ständigt "ska du inte ta vagnen ändå?"
    Hon själv bar jämt mig och mina syskon på höften när vi var små. DET, om något, är jobbigt!

• VIXIE

Jag fick precis en Bärsjal avmin kompis som varit och hälsat på i Kapstaden,hennes väninna därnere gör sådana.Baby-sling heter den och är i limegul/ljuslila batikad bomull,vadderade sidor ochSahra älskar att sitta i "buddah-style" i den.De är jättepraktiska.
    Vixie

• skidan

När man får barn så uppstår detta konstiga fenomen. Det finns de där förståsigpåarna på stan som helt plötsligt får för sig att de ska uppfostara och utbilda resten av världen. Deras mission i livet är att berätta för nyblivna föräldrar hur fel de gör Tänk om man i de situationerna kunde få ur sig lite av Bridget Jones fina svar

• jeannette

Annalina
    om din babys inte skulle trivas eller var obekvämt eller nåt jag lovar att thea skulle skrika så att du skulle få veta på en gång om hon inte trivsde.

samtidig här i sverige man kan inte ha va som helst de testar allt o skulle den inte va bra för baranen då skulle det va förbjudet på en gång.

shit i tanten..

• asyr

Dom e så puckade.
    Min Tindra va en riktig liten grin maja när hon var liten......
    Hon grät en gång när vi var på spårvangnen (då va hon ca 3 mån)
    Och då kommer det fram en tant och säger "Jag tycker att du ska gå hem och byta blöja på dit barn och ge henne mat" Jag bara kolla på henne. Blev så chokad så jag bara kolla på henne. När vi jick av vangen så kom hon fram och sa hon är nog jätte hungrig. Och jag skrek till henne "att lägg dej inte i , självklart byter jag blöja och ger min dotter mat. Små sprang hem stor grät.......det var det mest förnedrande jag varit med om. Ville aldrig mer gå utan för dörren.......
    Men prata med min man ,kommpisar Mamma , syrran. Sen fick jag mer skin på näsan men vist är de för jälliga en del. /lisa

Svar på tråden Kärring!!!!!!!!!!!!!!Grrrrrrr..... ARG!