• Tildalina

Blödningen efter Primolut/Provera, hur har den varit för er?

Jag har ätit en tio dagars kur Primolut Nor och nu fått blödningen. Men jag har bara haft mycket sparsamt, brunt gammalt blod och inget färskt. I två dagar har jag haft detta och nu idag har det inte kommit nåt alls. Ska det vara så? Är det normalt?
    Läkaren sa till mig att denna blödningen "rensar", men om jag inte får nåt färskt fint blod känns det inte särsklit utrensande. Nån som vet och har erfarenhet??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Blödningen efter Primolut/Provera, hur har den varit för er?
  • Nettan N

Jaghade oxå en konstig "blödning" efter jag fick äta primolut.

Det var som du skrev, brunt gammalt blod balndat med slem... blääää

Jag sa det till min läkare och det var ingen fara. Det viktigaste var tydligen att det kommer "nånting".

Så jag tror inte att du behöver att oroa dig

• Tildalina

Tror du det finns hopp att ÄL kommer igång efter denna blödningen då? Den var ju så sparsam... *orolig och lite smånojig*

• Nettan N

Primolut nor gör inte så man får ägglossning. Primolut nor äter man bara för att framkala en blödning.

Är det ägglossning man ska fram´kalla så är det pergotime man ska äta.

• Bananen

Jag har också precis avslutat 10 dagar med Primolut-Nor och min blödning kom igång ordentligt igår med klart och rött blod. Jippi! Jag är verkligen jätteglad då jag tidigare ätit Gestapuran i 3 omgångar men bara lyckats få mens efter en av dem. Efter en gång med G fick jag ingen blödning alls och efter den andra endast bruna flytningar i ett par dagar vilket inte räknades som mens enligt min gynekolog.

Nu när mensen äntligen kommit igång (har inte haft någon ?egen? mens på 19 månader) så är det dags för ivf-behandling. Ska börja med nässpray imorgon (cykeldag 3)!

• Emma 84

Jag har ätit primolut nu i två omgångar och båda gångerna har jag fått en kraftig blödning där jag har blödigt igenom efter en timme och haft väldigt ont i magen och varit trött. Första gången höll det på så i en vecka och nu sista gången har jag snart haft mens i en vecka men inte så jobbigt som första gången. Blodet är rött och blandat med slem och när jag gjorde ett ultraljud nu i början av denna blödningen så sa min läkare att så här skulle en blödning se ut. Så här har dte varit för mig i alla fall.

Lycka till med allt. Kram

• IsaCMoJs

Min första gång så fick jag slemmigt och brunt och hade ONT SOM FAN =(
    Är på andra mensen med start idag så vi får hoppas att jag inte får så ont nu

• Sara78

Jag har bara haft som lite brunt och lite rosa och inte alls nåt färskt blod. Tog sista pillret provera i fredags. Men jag ska ju köra igång med pergo på dag 5, så vad ska man räkna med egentligen?

Ska man vänta nån dag till och se om det kommer igång mer ordentligt (färskt blod) eller ska man börja räkna nu?

Det kan visst ta 10 dar innan blödningen kommer efter proveran...

När jag åt primolut tidigare så kom mensen efter 2 dar och då forsade det ur mig direkt, färskt blod. Ingen tvekan då inte!

• Tildalina

Jag ringde KK i förra veckan och hörde med dem angående min sparsamma blödning. Hon sa att det kunde bli så, och att det ändå räknades som en blödning.
    Så man får väl lita på det och hoppas det funkar nu!
    Kraam

Svar på tråden Blödningen efter Primolut/Provera, hur har den varit för er?