• MissLilo

Nån som har STORA blodklumpar med avslaget?

Fick en son för exakt 1 vecka sen. De första dagarna var allt normalt, men.......de senaste dagarna så har megastora röda klumpar bara ploppat ur en.
    Vågar ju inte gå ut, då de inte fäster i bindan utan åker ner längst benen.

Kan vara så stora som en hamster.....och gör riktigt ont oxå när de kommer ut!!!

Nån mer som har så?
    OCh vad är det mer exakt???

Kan inte minnas att jag ahde så med dottern.

• Svar på tråden Nån som har STORA blodklumpar med avslaget?
  • Stoffe76

Jag var med om det en gång på BB, att det kom en jätteklump. Jag associerade faktiskt också till en hamster (när det gällde storleken)! Var tvungen att kalla på personal för att höra så att det inte var ett mindre organ som ramlat ut. Men det var helt normalt, såret i livmodern är ju ganska stort.

• Igloobåten

mitt avslag som jag fick med min son kom också ut som klumpar, rakt ner i toan (ursäkta beskrivning) och den var stor som en hand typ, trodde det var livmoder som lossnat eller nåt men det visar sig att när avslaget fastnar någonstans på vägen så brukar det samlas ihop o då blir det som klumpar som kommer ut. Inget onormalt med andra ord Men är du orolig så tveka inte och ring BB eftervård som jag gjorde

• zarah27

Jag ¨håller med de ovanstående. Det är vanligt att det kommer väldigt stora klumpar med avslaget, speciellt de första dagarna. Jag minns att jag också blev livrädd, men det var alltså ingen fara...

• Dalkulla74

Jag blev också rädd då det plumsade ut en jätteklump ur mig rakt ner på golvet på toan på BB innan jag hann sätta mig Men det var bara koagulerat blod som skulle ut sa de .

• Dalwhinnie

Dalkulla 74, så hade jag också på BB:s toalett, 3:e dagen efter födseln rann det liksom bara till och plums! ut på golvet, en jätteklump med blod. Blev också livrädd och trodde nåt mer var på väg ut. Det kändes skitläskigt...
    Bm tittade på det och noterade att det var lite mycket men ingen fara...(jag förlorade dessutom 2,6 liter blod efter förlossningen...)
    Hon sa också att det var sånt som bara skulle ut...

• Smultronet

Till mig sa de på BB att jag skulle säga till dem ifall det kom stora klumpar så jag tycker du ska slå en pling och höra.

• Qetesh

Jag hade det...det är HELT OK så länge det inte gör ont och luktar "ännu värre" så att säga
    Man blöder så mkt så blodet levrar (heter det så??) lite och ut kommer klumpar...
    En gång kom en klump stor som en liten mus (allså djuret ) och det va inte så himla kul...
    Ringde in då och de sa så som jag nyss skrev

• AnnaGBG

Ja, ingen hamster men väl ett par små råttor har jag haft De kom några dagar efter förlossningen och jag ylade av....inte vet jag...när de kom ut! Kändes ju helskumt... Blä!

Men som sagt, det är ju delvis koagulerat blod och inget farligt. ( Om det inte fortsätter, för det bör ju avta )

• Smilla75

Som en hamster - haha! Själv tänkte jag att det var en manet när en sådan jättegrej ramlade ut i duschen en vecka efter. Trodde först det var livmodern...Fast det skall ju ut så det är ingen fara.

• Carolinejosefine

Jag hade också två stycken kogel klumpar som var stora som tennisbollar, men det var på BB. Du ska nog vara lite vaksam på om det fortsätter alltför länge då min barnmorska kom och klämde mig på magen när jag berättade att de kommit ut. Det kan tydligen vara tecken på att livmodern inte drar ihop sig riktigt som det ska. Men några stycken är ingen fara tror jag.

• Carolinejosefine

koagel heter det, skrev som en kratta

• MissLilo

Skönt då......då slipper man oroa sig!

smila75 - visst kändes det som en magnet oxå....brändes som bara den!!!

qetesh - det gjorde jätteont för mig, både efter o före. Sitter här med en mensvärk som gör riktigt ont.....den hade försvunnit efter nån dag bara....men nu är det tillbaka efter att meaklumpen tittade ut. Dessutom luktar det värre än innan! Vad innebär det då? sa de det???

• Dalwhinnie

MissLilo! Jag fick infektion i livmodern pga att livmodern inte drog ihop sig, och mitt avslag luktade JÄTTEäckligt ca en vecka efter förlossningen, fick antibiotika mot den då blev avslaget bättre. MEN det skulle visa sig att jag dessutom hade rester av moderkakan kvar i livmodern, så jag fick STÖRTblöningar (en halvliter på badrumsgolvet andra gången, trodde ambulanspersonalen vidrigt!) med klumpar, men mest färskt blod. Jag åkte på en skrapning 2 veckor efter förlossningen, var inte alls kul...
    Så be att bli kollad med ultraljud, så livmodern se OK ut. Jag vill aldrig vara med om det igen!
    Hoppas du blir bättre!

• Alcarinque

Som en hamster! haha
    Precis som Smilla75 här så fick jag oxå ut en sån där stor (säkert i hamsterstorlek) "manet" i duschen, vet att jag funderade på vad jag skulle göra med den. Den såg ju bara så äcklig ut, men jag kunde ju lixom inte försöka spola ner den i avloppet, den hade ju aldrig kommit ignom ålet i badkaret och om den hade det så skulle den säkert fastna nånstans så jag var tvungen att ringa hyresvärden som skulle få komma och ta bort den! haha. Nej tack... Slängde den i toan... Uhh, då var jag kräkfärdig kan jag lova

Svar på tråden Nån som har STORA blodklumpar med avslaget?