• Laddad

Färg i barnrum?

Vi ska måla i rummet som vårt kommande barn ska bo i. Vi vet inte vilket kön barnet kommar att ha, därför vill vi gärna ha en könsneutral färg. Vad har ni för färger i era barnrum?

• Svar på tråden Färg i barnrum?
  • Wikan

Jag funderar på att ha en grön fondvägg i dotterns rum, eventuellt med något mönster. Tror det kan bli väldigt fräscht, och det är ju även könsneutralt!

• Laddad

Ja, grönt är fint. Gult kanske också skulle kunna funka.

• Wikan

Ja, gult är ju också fint. Ta bara inte den skarpaste du kan hitta, man får ont i huvudet av det! Vi håller på att flytta, och i dotterns nya rum är det verkligen knallgult så en omtapetsering/målning kommer att ske ganska snart!

• Mickis74

Båda våra har gult...tycker det är en neutral och bra färg.

• bambigirl

Vi har valt en ljusgul tapet till vårt barns rum, tycker det är fint, ljust och soligt.

• Angel80

Vi har grönt, fast mer lime/brun/grön, ganska svårt att förklara men toksnyggt iaf, samt en fondvägg i ljus chockladbrun. Väldigt snyggt.

• Angel80

Lille Carl har visserligen inte tittat ut ännu, men väggarna är iaf klara.

• Pingla med en åsikt

beige och sen väljer jag gardiner, mattor, sängkläder mm efter tillfällig smak.
    Nu VET jag att vi får en pojke, men vill ofta ändra och tycker detta då är ett bra sätt.

• Pingla med en åsikt

det finns jättesnygga färger att måla med som är rätt neutrala.
    Kolla t ex in fägen "havre" hos Alcro (om jag minns rätt)
    Äggskal är också snyggt....

• annca

Vi valde tapeter när vi byggde huset utifrån att det kanske ska bli barnammare *nå'n gång*, så våra "extarrum" blev ett orangegult, ett gulorange (ja, det är olika färger) och ett klarblått. Det rum Mathilda fick är det orangegula.

• Loren

Vi har en illgrön fondvägg i sonens rum, f ö vita väggar - färgen heter "marsipan" och jag tror den är från Alcro. Blev verkligen kanonfint. I övrigt har jag orange och klarblått som accentfärger i rummet - men till denna gröna färgen skulle det vara kanonfint med tex rosa.

• minez

vi har idag (innan flytt ) ett gult och ett grönt rum till våra pojkar , funkar fint , men efter flytt kommer vi att måla om , men har inte valt färg heller ännu

• AnneSophie

Emmy har en grön fondvägg (med röd byrå) och Jacob en blå fondvägg (med vit byrå). Resten av rummet är vitt och beige. Vi är helnöjda.

• Mandi74

Det finns ju fina vita/beiga tapeter med barnmönster på. Sen kan man ju ha en beige eller nån färg som finns i tapetern som fondvägg. Lite roligare än ett helt enfärgat rum tycker jag.

• JennyL25

vi har lavendelblå tapet. Vi visste inte könet innan så det var svårt kika in gärna
    Vi ska sätta upp lite allies av nalle puh och eller ev en bård

• simonsmamma

Vi har delat halva väggen (ca 1,5 m upp) ljust limegrön och resten upp till taket kritvitt. Sen har vi en mörkblå fondvägg med 4 gula stjärnor och Ikeas månlampa.

Låter kanske plåttrigt men det är riktigt fint! Jag är absolut inte den färgglada annars...

Svar på tråden Färg i barnrum?