• Hannizz

Tips att ha med sig (ska till Turkiet i maj)

Vi har bokat en vecka till turkiet den 27Maj och vi ska ta med vår pojk som då är 6 månader gammal. Vi har valt ett all inclusiv hotell just för bekvämligheten och att man inte är lika flexibel med en liten. Nära strand och barnpool osv. Vad ska man tänka på inför resan???

* Blöjor (vet inte om det finns bra där?)
    * Burkmat o välling
    *Litet apotek
    *solhatt med skydd i nacken, solkräm

• Svar på tråden Tips att ha med sig (ska till Turkiet i maj)
  • Bubbelbebis

Hej!

Måste bara säga Grattis till att ni åker till Turkiet med barn - dom är heeeelt galna i bäbisar och barn därborta - på ett positivt sätt. Vart åker ni någonstans?

Ta med sådant du känner dig orolig för att det inte skall finnas och som du vill ha "svenskt" - men det mesta finns ju på plats ändå!

• Hannizz

2km utanför alanya på ett all inclusiv hotell vid stranden 4-stjärnigt.... så det känns bra.

• Rerre

Vi var till Sri Lanka i februari i två veckor och Sessan var då ca 8 månader. Vi släpade med barnmat, välling, blöjor, våtservetter mm. Med tanke på att Sri Lanka är lite efter i utvecklingen så ville jag inte chansa. Men på en stormarknad, vad hittade jag där? Jo ALLT. Så har de ex blöjor på Sri Lanka så har de nog det i Turkiet. Barnmaten och vällingen var i och försig skönt att ha med sig, för då vet man ju vad det innehåller. Hoppas att ni får en underbar resa. Det fick vi.

• jengberg

hej vi åker till kemer den 29 maj med en 5 månaders. Tänkte ta med blöjor det e ju bara lägga dom i vagnen och cheka in dom det kostar juinget vad jag förstår. sen rekomenderar bvc att man tar med mat härifrån så det inte blir strul för den lilla så dom blir sjuka. Nezeril alvedon vätskeersättning rekomenderas

• Lilu

Hej

Vi åker till Alanya (elr utanför = konakli) den 4 juni med våra 2 pojkar på 3 och 5 år. Om din pojke har lätt för att få öroninflammation så ska du inte låta honom bada i poolen...då får han det garanterat.
    Sen tänker vi vaccinera oss mot gulsot och köpa myggstift när man fått myggbett (periodvis mycket mygg i turkiet).
    Tänka på att inte diska vällingflaskan i kranvattnet (magsjuka).

Hoppas ni får en trevlig resa

• LHO

hej var i Turkiet(Bodrum)i september med min dotter då var hon bara 9 månader gammal...det ända jag tog med mig var välling (ingen burkmat hon åt inte sånt) men det skulle jag rekommendera eftersom din är bara 6 mån...min dotter åt på hotellet, vi bodde också på en 4 stjärnig hotell med All Inclussive!!!jätte bra det kan jag varmt rekom.
    Blöjer har de både pampers och deras egna märken...jag tog med mig bara ett paket pampers och det räckte i 2 veckor så jag behövde aldrig köpa men såg att det finns i vanliga mataffärer.
    Du åker när det är badsäsong och då går och badar barnen mycket så man förbrukar inte så mycket blöjor som här hemma på vinter...

Du kan ta med dig
    litet apotek (alvedon, termometer, näsdroppar och nässpray)
    Välling och burkmat
    Hatt som skyddar mot solen, solskyddskräm (kan köpas där ocå)
    och jag skulle rekom att du tar med dig en långärmad vit bomullströja när han är i poolen eller havet och badar...ger skydd mor solen skyddar axlar, armar)det hade jag och det funkade jätte bra..tar inte så lång tid tills den blir torr igen!!!

Du få ha en trevlig resa!!!!

• Minnas

Det finns pampers babydry i turkiet. Barnmat också, fast inte våra svenska märken, så det skulle jag ta med mig hemifrån+välling och gröt.

Ett annat bra tips, är att ta med dig en babywatch och vatten kokare, vätske ersättning.

• Happy76

Kolla min blogg - resa till lanzarote med theo, då 6 mån

• smulan62

Happy 76
    Jag var in på din hemsida och läste om eran resa. Ni verkade ha en helt underbar resa. Allt verkar så välplanerat.
    Vi ska åka till Turiket om två veckor med våran lilla vilde på 9 månader. Hoppas det går lika bra för oss som för er.... oroar mig lite för flygresan, sovtider, solen osv...

• anna28

hejsan vi ska åka till turkiet på bröllopsresa den 2juni och vi ska ha med våran 1åring...kan man vaccinera en 1åring mot gulsot?

• Lindal76

Vi åker också till Turkiet den 27 maj, men vi åker sistaminuten med våran 7 åring och våran 1 åring

• MSI

Välling brukar vara lite lurigt att hitta utomlands och hittar man någon så brukar den innehålla våldsamma mängder med socker.. kanske inte allt för lyckat strax innan läggning.

Blöjor finns det väl överallt men kan vara rätt så dyrt (när vi var i spanien var det dubbla priset ungefär har jag för mig).

• Eller

jengberg: Var i vagnen menar du att man ska lägga blöjorna?
    Jag har en brio nova och när man fäller ihop den finns det ju inte plats någonstans...

• MSI

finns väl plats i sitsen. Vagnen kommer ju sedan att plastas in.

• Viran

Vi skall åka till Turkiet på Lördag med våra tvbå 20 månaders vildinger haha det skall bli en spännande flygtur.. Nån som har nått bra förslag på mutor och leksaker???

Jag kommer nog att ta med varsin luvtröja och deras vindjackor, och två på långbyxor att ha om det blir kallt på kvällarna.
    Vi skall bo på 5 stjärnigt all inclusive i incecum, hoppas att det blir bra!!

Svar på tråden Tips att ha med sig (ska till Turkiet i maj)