• fiskbulle666

Stora, ledade hjul - Tips på barnvagn?

Jag har sett en vagn som har fyra likadana stora hjul, där framhjulen är ledade - antar att det blir mycket lättare att svänga runt.

Problemet är att märket inte finns i Sverige, går att beställa från en svensk hemsida, men ingen "fysisk" affär har denna vagnen så man kan klämma och känna...

Har ni tips på något märke som finns i Sverige med denna teknikpryl?
    Vill gärna ha plus vs minus ang ledade hjul!

• Svar på tråden Stora, ledade hjul - Tips på barnvagn?
  • Ihlse

Är det musty du menar, eller Quinny 4xl?

Båda dessa kan du klämma på i danmark, vet inte var du bor men om du bor i skåne kan du åka över och titta på den där.

• Asrta1

Basson har/hade också sådana hjul, verkar jättepraktiskt men jag avstod denna gången också. Vet att G-knappens i Malmö säjer/sålde  det märket. Den är också dansk så det verkar som att du får åka till Danmark kanske...

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 26 (25+2) !
  • fiskbulle666

Japp, visst är det Mutsy jag fastnat för! Men det är ju än så länge bara utseendet jag går på + att det verkar bra med ledade hjul, men jag har ju som sagt ingen vana. Kanske det blir en resa till Danmark el Tyskland på semestern då (Bor i Sthlm)

Var inne i en affär idag och frågade om ledade hjul. Tjejen i affären sa att om man har en vagn med små ledade hjul fram, kan man när det snöat vända på vagnen och ha de stora hjulen fram och de små bak.

Ni som använt såna vagnar, funkar det bra i snö? Annars överväger jag att köpa en med vanliga hjul istället.

Tittade på Teutoniavagnar och "Fun" ser ju liten och smidig ut annars!

• Ihlse

Har en kompis som har Mutsy och hon är toknöjd!

• Lilla Sanna

Fiskbulle666: Vi har precis börjat använda våran Bugaboo vagn som har mindre hjul fram och större bak. Den har funkat utmärkt i den snön som varit kvar nu. Min bästa väninna har en likkadan vagn och hon har inte haft några problem under vintern med sin vagn alls. Hon var supernöjd och jag tror att jag ocå blir det

Teutonia Fun däremot är så stötig att köra och saknar fjädring att min kompis lämnade tillbaka den innan hon börjat använda vagnen och köpte en Bugaboo istället Ville bara berätta.

• fiskbulle666

Kul att höra om en nöjd Mutsy-användare, ska försöka kolla på en sådan först.

Lilla Sanna, vände ni på vagnen så ni fick stora hjulen fram när det var snö?
    Ok, mer grejer att kolla upp, det där med stötdämpningen hade jag helt glömt bort!
    Jag har ju gungat lite på vagnarna men inga seriösa försök att känna dämpningen....

Jag kommer bli stammis på bebisaffärerna, de kommer veta vad jag heter långt innan jag fått min bebis

Bugaboon ser helt okej ut men känns inte riktigt motiverat med det priset, det är ju rätt dyra (och stöldbegärliga)

Svar på tråden Stora, ledade hjul - Tips på barnvagn?