Föräldraledig och kan inte slappna av!
Jag fick barn för ett och ett halvt år sedan och sedan dess kan jag inte slappna av. Alla pratar om hur mysigt och härligt det är att få gå hemma och rå om sin lilla bebis. Visst är jag självklart lycklig över att ha fått denna underbara varelse, det vackraste som finns.
Hela min kropp värker och jag känner mig nervös och stressad hela tiden, över att inte duga till, orolig över att något oförutsett ska hända. Jag känner mig helt stressad i hela kroppen och det är så fruktansvärt jobbigt. Det verkar inte finnas något som kan lindra det här. Ibland undrar jag om jag kanske är en sådan som inte borde ha barn. Inte för att jag inte kan ta hand om mitt barn men för att jag kanske knäcker mig själv med alla krav som jag och andra har på mig i min roll som mamma. Jag vill ha många barn, det har jag alltid sagt men hur ska jag klara av det när jag inte vet hur jag ska klar av att slappna av i uppgiften? Jag tycker visserligen att jag hinner med det mesta men min kropp gör så fruktansvärt ont, så jag vet att det är något som inte riktigt stämmer.