• mallis

Födelsebevis=personbevis????

Hej!
    Tänkte bara höra om ni som föder/har fött i Sverige. Får ni ett födelsebevis på barnet när ni åker hem från sjukhuset? Eller existerar bara personbeviset? eller är det samma sak i Sverige????

• Svar på tråden Födelsebevis=personbevis????
  • mallis

Ingen som vet??? Det är jätteviktigt för mig eftersom jag inte har en aning här i Deutschland vad som gäller hemma. PLEASE!!

• puttris

Jag tror att det är personbeviset som gäller som kommer från skattemyndigheterna

• Mamali

Jag fick ett moderskapsintyg på BB, att jag hade fött en flicka det datumet. Den BM som förlöste mig skickade sedan ett sådant intyg också till Skattemyndigheten som gav mitt barn ett personnummer och sedan skickade mig ett utdrag ur folkbokföringen = personbevis. Antar att det alltid går till så!

• Villebusen

vi fick tom personnr hemskickat när vi låg kvar på bb.. eftersom gubben var hemma... det gick fort här det var förlossningen/bb som automatiskt skickade in uppgifterna

• mallis

nej har fortfarande inte fatt nat personnummer

• MansonDust

Vi fick personnr:et hemskickat till oss. Sen fick vi papper där vi skulle skriva i namnet.

• jonssonfrida

Jag pratade nyss med skattevärket och de säger ett personbevis och fördelsebevis är samma sak i sverige och man kan ringa och beställa ett på både svenska och engelska

Svar på tråden Födelsebevis=personbevis????