• Maria Peter

Distansförhållande när flyttade ni ihop ?

Hur länge var ni ihop innan nån av er flyttade till den andra ? Hur gjorde ni med jobb var det lätt att hitta en nytt jobb ? Har ni ångrat att ni flyttade ? Jag har ett distansförhållande har varit tillsammans i 3 månader och jag söker jobb och det är så svårt att hitta ett bra. Men jag vill så gärna flytta nu gärna innan nästa år iallafall !

• Svar på tråden Distansförhållande när flyttade ni ihop ?
  • E l l a

Vi var ihop på distans i cirka 1,5 år innan min sambo flyttade hit till Sverige. Innan dess var jag hos honom i 1 eller 2 månadsperioder 2-4 gånger per år. När han kom hit så började han läsa svenska, så han letade ju inte direkt efter jobb. Jag försörjde honom den första tiden helt, cirka 1,5 år sedan så fick han jobb - men det är ju något helt annat än om man flyttar från en del av Sverige till en annan. Det har annars gått bra...

Om man ångrar sig... njaeee i så fall lite när man bråkat. Just när det gäller oss, när en i paret flyttat hit från ett annat land så är ju situationen lite annorlunda, men nä i det stora hela har vi inte ångrat oss.

Hoppas du fick lite svar på dina funderingar..

• Majsan70

Jag o sambon hade vart ett par i ca 8 månader när vi flyttade ihop. Så var jag gravid i 7.e månaden. Han tog ett jobb härnere och ångrar ingting. Det var verkligen skitjobbigt att pendla.

• Maria Peter

Det är 24 mil till min pojkvän och det funkar rätt så bra med pendlandet men det är svindyrt bara och det hänger på jobb att jag kan inte flytta till honom förrens jag har ett jobb. Innan kunde jag bli förflyttad från mitt jobb till posten i Göteborg men nu är det anställningstopp och dom kanske kan erbjuda mig 75 % men jag har heltid och jag vill inte gå ner i tid skulle förlora så mycket pengar på det. Men jag kämpar och söker och letar jobb !

• LinnaLi

Jag och min sambo hade varit tillsammans i ca fem månader när vi flyttade ihop. Det var jag som flyttade, men det kan ju tilläggas att jag flyttade egentligen "hem" iom att jag kommer från staden vi bor i nu.

Jobb går det inte nåt vidare med för mig, men jag är akademiker så det är väl inte så konstigt egentligen

Det var iaf grymt jobbigt att vara ifrån varandra innan jag flyttade.

• magnus07

Jag och tjejen var tillsammans i nästan två år innan flickvännen flyttade de 100 milen som var emellan oss. Hon hade då precis pluggat klart i Malmö och var arbetslös medan jag hade ett ganska välbetalt och bra jobb här i Sundsvall. Tanken var dock att jag skulle flytta ner dit men eftersom jag inte lyckades hitta nåt jobb där nere så flyttade hon hit istället.

Jag tror inte hon har ångrat flytten men däremot saknar hon sin familj väldigt mycket som bor kvar nere i Malmö. Även vännerna och staden är sådant som hon saknar trots att hon börjar trivas mer och mer här uppe. Jobb har varit otroligt svårt för henne så hon har pluggat en del men har nyligen fått ett vikariat med hopp om fortsättning så nu mår hon SÅ mkt bättre. Inge roligt att gå hemma i en ny stad utan att känna massa folk...

För oss så var de två åren på distans otroligt jobbiga men samtidigt är vi båda så glada att vi hade dom. Det gjorde nämligen att vi lärde oss att verkligen prata med varandra vilket många verkar glömma bort idag...

• Nattsaga

Jag flyttade hit när vi vart tillsammans i 10 månader, började plugga här så jag behövde inte söka jobb eller så.

• Fijjaaa

Vi hade varit tillsammans i åtta månader när jag flyttade från Gävle till Sundsvall och vi blev sambos..
    Eftersom att han hade fast jobb och jag nyss tagit studenten och var "fri som en fågel", så tänkte vi att det är nu eller aldrig :)
    Jag tog en chansning och vips, en vecka senare hade jag ett vikariat på ett år, och fick i september förra året fast anställning...
    Visst saknar jag familjen och vännerna, men det går ju faktiskt att hälsa på och ringa :)

• snartfaster

vi hade varit tillsammans i 2 år och 10 månader innan vi flyttade ihop, träffades bara på helger och en del lov annars. han blev arbetslös där han bodde och jag hade flyttat till en ny stad längre bort än tidigare, så han hittade en lägenhet åt oss i den staden och vi flyttade in.

• snartfaster

och tack vare att han flyttade hit fick han så småningom arbete igen inom sitt yrkesområde, något som skulle ha varit väldigt mycket svårare om han bott kvar där han bodde.

• snartfaster

jag hade hunnit bo här i tre månader innan han flyttade hit.

Svar på tråden Distansförhållande när flyttade ni ihop ?