Någon som kan något om drömtydning?
Jag är nyfiken på vad det betyder när man drömmer om löss! Har läst det nånstans för längesen, men kommer inte på vad det ska stå för nu.
Jag är nyfiken på vad det betyder när man drömmer om löss! Har läst det nånstans för längesen, men kommer inte på vad det ska stå för nu.
" Tankar (eller sexuella vanor) som är helt och hållet själviska eller som innebär hälsorisker / känslan av att andra är parasiter."
Ur boken Drömlexikon av Tony Crisp
Kan även beytda att du ger för mycket av dig sjäv... Antar att det är hår löss du pratar om för då betyder det att du ger för mycket av dig själv. Så pass mycket tilloch med att det hämmar dig att växa i dig själv. Du låter människor ta för mycket ennergi av dig och du låter det hända genonm att hellre ge till andra än att vara självisk och hålla det kvar... Du måste börja tänka på dig själv och ditt eget mående...en liten tydning bara/ Zucca
Ahh, tack för svar! Mitt undermedvetna måste vara mer snarstucket än jag.
Jag upplever inte själv att jag ger för mycket av mig själv.. eller kanske?
Hmmm.. Jag är ju gravid!
Åhh Grattis...
Hm då befinner du dig verkligen i en tid då foccus på dig själv är viktigt hur det än är... Hoppas att du får må bra och att du slipper jobbiga drömmar... För det hade jag... Jag kunde ha de mest oförklarliga drömmar ... Antar att det beror på att hela känslolivet var så mycket starkare då.
Hör tydligen till graviditeten...
Ta hand om dig... Och njut....:)
Hm kanske är det helt enklet ett sätt för ditt undermedvetna att säga att du har en bulle i ugnen och att du kanske inte känner att du kommer att ha lika mycket tid med den som med dom andra. Du kanske känner att du skulle vilja "föreviga, ta kort" mer än vad du kommer att ha tid med. Du kanske inte heller har lika mycket tid att njuta av graviditeten som du vill...
Den andra drömmen om löss... Badrum brukar alltid stå för rening av sig själv... Att man kanske har något inom sig själv som man borde ta itu med och rena bort... Lössen som du kammar bort kan mycket väl ha och göra med de överväldignade känslostormarna som hör till Graviditeten... Vattnet står defienetivt för känslor och eftersom du står på en pall så är det känslor som du är rädd för att ta itu med. Just nu... Känns någonstans som om du skjuter känslor åt sidan och orkar inte ta itu med dom. Det är juh så mycket annat som måste tas itu med. Familjen tex...
Kunde inte låta bli att tolka mer.../Zucca
Hihi! Så intressanta tolkningar! Ja, kanske har du rätt i det.
Jag brukar alltid överanalysera mina drömmar och maken bara skrattar åt mig, men nog borde man ta sitt undermedvetna mer på allvar.
Ja visst, Det är ju tilloch med vetenskapligt bevisat att kroppen bearbetar känslor och händelser under sömn... Sen när det kommer till Tolkning så är det bara att lita på sin intution och kunskap om symboler... /Zucca