Hur få bort röklukt?
Hej!
Vi har köpt lägenhet som vi nu ska totalrenovera...men hur ska vi få bort röklukten? Funkar det med ättika i små skålar? Ge mig era supertips på hur jag ska få bort lukten!
Hej!
Vi har köpt lägenhet som vi nu ska totalrenovera...men hur ska vi få bort röklukten? Funkar det med ättika i små skålar? Ge mig era supertips på hur jag ska få bort lukten!
Ja, absolut! Vi flyttade in i en rök och rökelsefylld lägenhet och det tog bort allt! Go, ättika
Om ni ska totalrenovera, så finns det en färg som kapslar in röklukt, detr använde vi i våran lägenhet.
Vi tvättade tak och tvättbara ytor, målade med den där färgen, sen tapetserade vi. Efter det så var lukten borta också.
Tydligen enligt svärfar, om man inte använde den där färgen och man tapetserar över tapeterna bara, så kan röken komma ur de gamla tapeterna och göra fläckar i den nya.
I vår lägenhet bodde en kedjerökande rullstolsbunden tant innan oss. När vi hade målat överallt och tapetserat om så var precis all lukt borta, så något mer behövde vi inte göra.
Måla med den där färgen gjorde vi bara i köket, eftersom det var där hon satt mest och rökte.
Tyvärr har jag inget namn på färgen, men det borde dom på färghandlen kunna upplysa dej om.
Vi flyttade in i en lägenhet efter en rökare Men efter en helg med ättika i alla rum så gick det att vara i lägenheten (innan vi flyttade in) fortsatta sedan med ättika i 23v och fick bort all röklukt
Ättika i små skålar är nog det bästa jag har träffat på hittils, har iofs hört talas om att hyreshusägare ska ha någon specc maskin men kommer inte ihåg vad dessa heter dock eller ens om de fungerar bra.
Åh, vad snabba ni är! Jag kör på med ättika då det verkar som det funkar! Tack för era svar!
Å precis vad jag behövde veta också , vi ska också flytta in efter en rökare , så jag passar på att tacka för tipsen jag med