• Anonym (jag)

Illaluktande kollega.....

Hej!
    Ja tyvarr luktar min kollega acklig surkals fis.Nar h*n kommer in i kontoret eller borjar prata med mig sa kan jag inte koncentrera mig pa vad h*n sager.
    kanner att jag ar nara att krakas. Vissa pa jobbet verkar vara immuna for lukten men dom flesta spreyar parfym efter att h*n har gatt.Kanns ju jatte taskigt men vad gor man??? H*n ar jattetrevlig och ser ren och frasch.
    Sjalv skulle jag nog vilja veta om jag gick runt och luktade fis....Vad gor man???

• Svar på tråden Illaluktande kollega.....
  • honungsbubblan

Nä men de är väl b ara att säga till han att han lukatr illa. Han kanske inte vet om det själv. Om jag gick runt å luktade fis och kanske inte kände det själv så skulle jag bli tacksam att bli upplyst om det.

• Fru Höstlöv

Kanske lite taskigt att fråga:
    -Är du medveten om att du luktar?

Jag vet inte om jag skulle våga säga det och det vore inte kul att höra, men hjälpsamt iaf.
    H*n kanske inte är medveten om problemet?
    Vissa människor kan ju duscha varje dag och ändå lukta svett, då är det ju inte så mycket h*n kan göra åt det. Men jag skulle vilja veta om alla kollegor tyckte jag luktade och sprayade parfym bakom ryggen på mig och så.

• honungsbubblan

ja de är ju bättre att säga rakt ut än att hålla på med parfymer bakom ryggen tycker jag.

• Anonym (jag)

H*n jobbar inte pa samma avdelning som mig. H*n ar en ny kollega och dessutom en hogre chef men ar valdigt trevlig och verkar jordnara.
    Jattesvart vet inte om jag vagar skams ju for dennes skull. Har tex h*n akt i hissen innan mig sa kanner jag direkt och tar nasta, san hemsk lukt. Luktar inte svett utan som rutten surkal...

• My sunshine

det kan ju vara så att han har nån sjukdom o att han vet att han luktar illa...jag hade en kompis när jag var lite yngre som luktade så skit men hon hade en sjukdom kommer inte ihåg vad den hete men det spelar ingen roll hur mycket man än tvättar sig så luktar man ändå illa...hon åt tom medicin mot det men det tog bara bort den värsta lukten så hon stank ändå o det gör hon än idag men inte lika mycket...så du ska nog inte säga nå taskigt att guu fyy vad du stinker utan du kan ju typ försöka säga på nå snällt o bra sätt att ...jag vet faktiskt inte hur man säger det snällt...nu börja jag bara svamla här men han kanske oxå har den här sjukdomen...

• Anonym (jag)

my little sunshine:
    Fy vad jobbig att ha en san sjukdom.
    Jag har diskuterat med en annan kollega och hon tycker att det luktar som gammal alkohol men det luktar val inte fis???
    Jag tycker iallfall synd om kollegan tank om det var mig folk sprayade efter jag lamnat rummet.
    Jag brukar vara arlig nastan for arlig for mitt basta men har tar det stopp.

• Anonym (jag)

Inga forslag?
    kanske kommer jag att skriva ett anonymt brev, en bra ide eller ar det fegt?

• Anonym

Är anonym pga att en del här vet vem hon/jag är.

Jag jobbar med en som har crohns sjukdom och hon luktar också lite som du beskriver. Detta är ju verkligen inget hon kan hjälpa eller för den delen göra något åt. Jag är ju inte säker på att det är pga den hon faktiskt luktar som hon gör, men jag antar det. Vet andra som har crohns och de luktar ingenting så det kanske bara är så i just hennes fall.
    Det kan ju vara pga något liknande din kollega TS luktar, det kan man ju inte veta.

• Anonym (jag)

Mindras ???

Svar på tråden Illaluktande kollega.....