• Anonym (?)

Är jag deprimerad, lat eller vad?

Jag borde egentligen vara lycklig.
    Jag har underbara barn, hyfsat med pengar, står ut med min spegelbild, få men goda vänner och är vän med barnens far fast vi inte längre lever ihop.
    Men...
    jag känner ingenting, varje dag känns likadan.
    Jag vaknar, ger mat, plockar undan något, blinkar och halva dagen har gått!
    Då har jag inte hunnit klä mig, äta eller göra något av det där man skulle ha gjort.

Det känns så hopplöst.
    Det känns som om det är ett mission: impossible mitt liv, jag försöker och försöker men allt går ändå åt fanders.
    Vissa dagar skaffar jag barnvakt och då ligger jag bara i sängen och ÄR.

Sen ringer föräldrarna och säger vad jag borde göra eller ha gjort.
    Känns som om de trycker en ännu längre ner under ytan. Varje lilla sprattel-försök för att komma upp igen motarbetas effektivt av...? Upp verkar jag inte komma....

Varför är det så?
    Hur kommer jag mig "upp"?

• Svar på tråden Är jag deprimerad, lat eller vad?
  • Anonym (###)

Har en väninna som var precis som du, hon ville inte gå upp liksom, satte fram maten åt ungarna på morgonen och väntade bara på att de skulle gå till skolan så att hon fick somna om...Hon jobbade, men orkade inte vara rolig och framåt som vanligt och ville bara sova när hon kom hem....tillslut var det någon som fick iväg henne till en läkare och så fick hon cipramil, ett slags lyckopiller och hon blev verkligen sitt gamla jag igen, det var någon kemisk substans som fattades hos henne och nu har hon blivit hel igen och är som vanligt, lycklig vissa dagar och ledsen andra dagar...tycker du ska gå till en läkare och beskriva dina symtom. Lycka till!

• Anonym (?)

Tack för ditt svar!

Det sjuka är att jag är inte trött... jag vet inte hur jag ska beskriva det... jag hinner inte med. Den här tröttheten att jag bara vill sova kommer ungefär var åttonde dag, då kan jag sova i nästan hela dygn.
    Får nog prata med någon... det känns ohållbart.
    jag är inte särskilt glad och inte är jag trevlig heller... fast det kanske beror på min kost - eller bristen på den. :-/

• Minilott

Fy vad jobbigt ! jag tycker inte att du ska gå till läkaren än... tror du inte att det kan bero lite på den långa kalla vintern? jag kände mig oxå trött och hade ingen direkt lust till nåt ett tag men jag tog mig i kragen och började träna på gym... Det har gått några veckor och jag känner mig mycket piggare Försök tänka ut något som du gillar att göra och försök komma i gång! Det kan kännas lite motigt i början men jag tror att du känner mer lust snart och kom ihåg... Ljuset,värmen och våren är på väg !

• Anonym (?)

Ja, det kan ju vara så att det är årstiden...

Men jag känner mig tom.
    Ser på tv, men jag vet inte vad jag sett. Läser, vilket jag gillar att göra, men det vill som inte fastna...

Jag vet inte... det känns som om jag har fastnat i någonstans och jag tar mig inte loss.

• Minilott

... vad tror du om att komma i gång med något du gillar då? nån sport eller nåt intresse? Umgås du med vänner? När man har familj och småbarn kan det vara svårt att få tid till vänner... men jag tror att man behöver träffa andra än sin familj ibland... jag och mina vänner har "symöten" var tredje vecka,vi turas om att ha det hos varann.det är jättemysigt,det är kul att ha något att se fram emot Vi syr inte ett stygn,bara kallar det så

• Anonym (?)

Jag träffar mina vänner med jämna mellanrum.
    Klistrar på mig ett leende och sitter där med dem...
    Sen går jag hem och lägger mig för att det har tagit så mycket ork eller kraft eller vad man kan kalla det...

• Minilott

Skit oxå... jag trodde att det kunde liva upp ja du... hur var det med nån hobby då?

• Anonym (?)

Hobby...?
    Fara till någon affär, handla alldeles för mycket, fara hem och ha ångest för det man har handlat - räknas det?
    Annars är läsa min hobby, men det fungerar inte som det ska just nu :-/

Äh, får gå och lägga mig och hoppas det är bättre imorgon...

Tack i alla fall Lollypop 1!

• Minilott

Hoppas du somnar gott Jag jobbar och får inte krypa ner förrän vid 8 i morrn ha de bra och försök att tänka positivt... låter klyschigt men men ... go natt!

Svar på tråden Är jag deprimerad, lat eller vad?