• tjockmage 78

Bädda i vagnen i maj...

Jag blir tokig på att läsa om alla olika tjocklekar på kudde och täcke till vagn/vagga. Har Bf i mitten av maj och har kommit på att jag inte köpt någon bäddutrustning till vagnen (för det ingår väl inte till vagnen?). Vad bäddar man med? Hur tjockt?

• Svar på tråden Bädda i vagnen i maj...
  • Lola Jämtland

Min Alma är född i maj o det vi hade var:

Platt kudde, tunnt täcke samt en fleecefilt om det blev kallt.
    Det räckte för oss.

• Mia m Rasmus

Om de är hyfsat varmt så räcker det med en filt eller ett tunnt täcke. Kudde ska du ha en platt, rätt start är ett bra märke med olika tjocklekar

• Cakar

Vår yngste son föddes 3 maj 05
    och vi bäddade med:

plastad froté
    lakan
    en TUNN mjuk kudde
    ett täcke

hade alltid en extra filt med ifall det var kallt.
    Det finns bäddpaket i din barnvagnsbutik tänk på att dyrast inte alltid är bäst. och att det är bättre med lager på lager, ni kommer ju att ha sommaren runt knute när lill*n kommer.
    Lycka till!

• tjockmage 78

Vad menas med platt kudde då? Där jag var igår så hade de en kudde som de sa att BM brukar rekommendera. Den tyckte jag såg rätt tjock ut. Funderar på att ha en Grobag inne i spjälsängen. Vet någon av er nåt om den?

• tjockmage 78

Bäddpaket. Det låter intressant! På Babyland eller var?

• Cakar

Tunn/platt kudde jag hade ikeas baby kudde till mina 3. (men de har alla sovit på rygg)
    första 2-4 v har vi haft en vikt frotéhanduk i ett örngott

• Cakar

Jag tror att det köptes på en babyproffsen butik.

• tjockmage 78

Tänkte köpa IKEAs babykudde till spjäliden men vad jag har hittat så har de ingen som passar i vagnen?

• Nr One

Puffar, för jag är också intresserad. Bf i slutet av maj.

Ni som köpte både täcke o filt, hur ofta fick ni användning för täcket?

Hade ni påslakan till filten?

Hade ni madrass i botten av liften (ingick ej i min eftersom jag har mjuklift)? Vad för sort i så fall? Tror ni man kan klippa till ett liggunderlag o lägga ett lakan på? Eller blir det för hårt?

• Cakar

Det finns madrasser i barnvagns affärerna
    Jag har Ikeas kudde till vagnen
    kolla Jysk de har bra kuddar madrasser och täcken
    Köp hellre ett tunnare täcke och lägg i en filt extra
    Lager på lager är alltid bätre då kan ni ta av allt eftersom värmen stiger och tvärt om.

Ett liggunderlag blir nog hårt men om du inte finner ngt annat så ta en fleece filt med lakan på så bör det bli lago mjukt.

• Nr One

Tack för tipset! Är det någon annan som har tips om hur man kan fixa till en egen madrass? Har tex. hört att någon använt skumgummi. Var köper man det i så fall?

• Cakar

Nr One skumgummi finns i de flesta Bädd & Hemtextil

Svar på tråden Bädda i vagnen i maj...