Katt med sköldkörtelproblem?
Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av katt med överaktiv sköldkörtel?
Jag misstänker att min katt kan ha problem med det, men i nuläget har jag inte tyvärr råd att åka till veterinären och kolla upp det (ringde precis och fågade och det skulle kosta nästan 1000 spänn för en blodanalys och undersökning).
Därför undrar jag om någon annan känner till det problemet och vad er katt har eller har haft för sympotom? Vad har den fått för behandling i sådana fall - hormonpiller livet ut?
Min kisse är 3,5 år och innekatt, smal som ett streck, äter som en häst. Har maskat av honom varje år. Han bor tillsammans med två andra kattpojkar som han kommer bra överens med, han är nervös och stirrig i sin läggning, såvida han inte vill ha mat och det är jätteofta. Då jamar han och smeker sig mot benen frenetiskt tills man ger upp och ger honom mat igen, fast det var en kvart sedan förra portionen. Vi måste portionera ut hans mat, eftersom han annars äter tills han kräks eller så äter de andra katterna upp hans mat. Han får dyr specialmat från veterinären för katter med känslig mage. Vid ett par tillfällen har han varit nära på att dö pga magsår och han har haft ett antal slängar med magkatarr då vi fått ge honom kortisontabletter. Nån som känner igen det?
Tacksam för alla svar.