• Långbenopluto

Alltid kissnödig?

Hej tjejer!

Ska man vara ständigt kissnödig under HELA graviditeten? Ska det inte gå över någongång under mitten av graviditeten?

Jag är i vecka 17 och springer ständigt på toa, ska det vara så hela tiden?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Alltid kissnödig?
  • kate79

Andra graviditeten så sprang jag på toaletten var 5:e minut (kändes det som) från plusset. Så fort jag reste mig efter att ha kissat så var jag kissignödig igen. Sen efter förlossningen så går man aldrig på toa för då är man så van vid att vara kissignödig eller så går all vätska åt amningen för det kan gå 12 timmar mellan toalettbesöken.

• malincha

Jag känner igen mig! Jag har varit extra kissnödig hela graviditeten (är i v.24 nu) mer eller mindre. I början var det väldigt mycket spring på nätterna. Det har avtagit NÅGOT nu. Jag kanske bara behöver gå upp 1 gång istället för 2-3 gånger som i början. Men jag är helt klart mycket oftare kissnödig nu när jag är gravid än innan. Innan jag blev gravid kissade jag kanske 2 ggr per dag. Nu minst 7-8...

• Hjärtevännen

För mig blev det värre nu mot slutet (37+6 idag).... Nu tar bäbisen så stor plats att det ständigt trycker på blåsan... Jättejobbigt på nätterna...får gå upp flera ggr/natt.

Lycka till.

• Birka Blårök

Jg hade likadant jag var kissnödigt jämt , men sen så lugnade sig det ner sig lite i mitten av grav, för att sen i v33 och framåt tills nu i v37 öka igen och ändå så kissar man bara högst 13 droppar åt gången suck......

• gravida06

Har vart lika dan:P
    ussch hela nätterna okså. *V 25 nu*

• Cizi81

Ständigt kissnödig. I början 3-5 gånger per natt nu bara 1-2 gånger och på dagarna får man hela tiden leta upp en toalett, jobbigt.....v.25 nu....trodde också det skulle försvinna i mitten och sen komma tillbaka först på slutet men tydligen inte här i alla fall...

Svar på tråden Alltid kissnödig?