• Åke Vilse

Är det ok med blommor i badrumsfönster?

Svärmor har i alla tider (även nu när de flyttat till nytt hus) envisats med att ha en duk och sedan en krukväxt ovanpå tvättmaskinen. Praktiskt!?!
    Jag har alltid tyckt att det har varit konstigt så nu är min undran (tvättmaskinen har stått i badrummet):
    Om jag har fönster i badrummet som det får plats blomkrukor på. Är det ok att ha växter där då, eller ska man inte ha det i badrumsfönster?

Vi bor alltså i deras gamla hus...

• Svar på tråden Är det ok med blommor i badrumsfönster?
  • luzorsus

varför inte? Bara du har en växt som tål mycket fukt, tex ormbunke.............

• JsN

Nä, man blir inte ren när man duschar om det står krukväxter i badrummet. Klart man kan ha fönsterträd där,  om man vill, det ser trevligt och välkomnande ut!

*hälsosamt lat*
  • Nyfiken gul

jag har massor med krukväxter i badrummet!!

mysigt och djungelliknande och dom stortrivs!

• E l l a

Jag tycker faktiskt det är fult, fast det kan bero på att varje gång jag varit hemma hos någon som haft det så, så har växten varit äckligt dammig...

• Jen nifer

jag tycker de är rätt fint att ha lite växter då ja tycker de är mysigt...men ja har bara haft plastväxter hittils då de är väldigt fuktigt

• Åke Vilse

Vad bra att det är ok så länge de inte gror igen av damm

• Barn nr2

Vi har faltiskt 5 blommor i vårt badrum, tycker att det är välkomnande och trevligt. Men man får välja sina badrumsväxter med omsorg det är långt ifrån alla som trivs i klimatet ett badrum erbjuder.

• Åke Vilse

Det är mest sonen som badar där någon gång då och då samt att innan vi har byggt färdigt tvättstugan så står även tvättmaskinen och tumlaren där.
    Maken och jag duschar på övervåningen.

Vi får väl se hur länge västerna står ut

• Matriark
    Tycker dom flesta växter brukar trivas som bäst i badrum, med den höga luftfuktigheten... tycker det är tråkigt att vi inte har något fönster i vårat badrum.
  • minez

vi har lite gröna växter i badrummet , jättefräscht tycker jag

Svar på tråden Är det ok med blommor i badrumsfönster?