Halsbränna läkemedel?
Hej på er alla gravid. Vet ni något bra läkemedel mot halsbränna för gravida? Alltså receptfritt.
Hej på er alla gravid. Vet ni något bra läkemedel mot halsbränna för gravida? Alltså receptfritt.
gaviscon
prova med det först, alltså gaviscon, och om inte det hjälper, Losec Mups.
Novalucol är bra o smakar mint. Gaviscon smakar skiiiiit.. Det går ut på att tugga upp ett skum i munnen som man sen ska svälja.. NASTY. Smakar som att tugga på en c-vitamin brustablett.
Novalucol har hjälpt jättebra för mig.
Gaviscon smakar inte gott men det bästa som jag provat. Man kan även ta Rennie om man har besvär dagtid men inför natten rekommenderar jag ett par Gaviscon.
Losec mups! Utan tvekan. Gaviscon är ju vidrigt äckligt *ryser*.
Samarin funkar för mig
samarin funkar jättebra för mig
Jag tar till Rennie när jag får halsbränna. En enda tablett man tuggar och vips så försvinner halsbrännan.
Röstar också på novalucol! Funkar super och är rätt goda med faktiskt
Rennie funkar fint, men håller kanske inte så länge. Tyckte Gaviscon funkade jättebra den enda gång jag tagit det och kan lätt säga att det var det vidrigaste jag försökt få ner sen jag blev gravid (tuggtablett). Den flytande Gaviscon kunde jag bara skaka om flaskan och få kväljningar......
haha väldigt va alla tycker olika i smak! Gaviscon tycker jag är ganska gott!! Flytande har jag bara testa iof.
Gaviscon är superbra. Har bytt från tabletter till flytande. Visst, det smakar riktigt illa, men hjälper ju på bara några sekunder!!!
Gaviscon är hur bra som helst FLYTANDE.
Svälj snabbt, å tänk inte på smaken...
Men den hjälper snabbt å jätte bra!
Rennie här också, fungerar jättebra.
Men hur blir det då när man tar järntabletter? Är det bara just under två timmar före och efter järntabletten som man inte ska ta medel mot halsbränna? Har jättemycket halsbränna, men inte vågat mig på att ta något mot det.
Gaviscon tuggtab. är bäst men smakar skit, jag prövar flytande istället tänkte jag men den var tamejfan ännu värre ! plus att man kan ju inte dra runt med en stor flaska överallt..Håll dej till tuggtabletterna ;) Hoppas det blir bättre!
Näe håller inte med om novalucid, smakar gammal tandkräm å hjälper inte alls lika bra som gaviscon.. men men =)
Tack för alla tips. Har nu inhandlat novalucol. Fungerar perfekt på mig.
Floria: Du ska inte blanda halsbränneläkemedel med järntabletter så det är precis som du säger. Ingen halsbrännemedel 2 timmar innan fram till 2 timmar efter du tagit järntabletten.