• LiLja1980

Ni som jobbar på t.ex äldreboende

Lite nyfiken på vad ni som vårdbidräde/undersköterska tjänar i timmen. Ser det olika ut?
    Jo jag vet ju att en undersköterska tjänar mer!
    Några andra frågor... är det efter 5 eller 6 timmars arbete man måste ha rast?
    Vad ligger ob-tillägget på kväll vardag? Att det är efter 19.00 vet jag.
    Ob-tillägg helg? Gäller från fredag kl 19 då va?
    Ob-tillägg storhelg? Som nu i påsk startar det på skärtorsdag kl 19 då eller?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som jobbar på t.ex äldreboende
  • Norahs mamma

5 timmar får jag jobba utan rast.
    Efter 19.oo är det ca 16kr
    Helger är det 32kr (fredah efter 19.oo)
    Storhelg har vi ca 60kr...

Jag (usk) hade för ett år sedan ca 90kr/timmen

• Kaskad

Jag är timvikarie på äldreboende och tjänade förra året 93 kr/tim (min chef sa att jag räknades som uska då efter ett år på ssk-programmet+ tidigare erfarenhet.) Hoppas på löneförhöjning i sommar efter ännu ett år på ssk-programmet men vi harnychef så det är ju inte säkert...

På helger tror jag vi har 37 kr till i timmen och på vardagkvällar efter 19,00 16 kr till per timme.
    På storhelger har jag för mig att detär 78kr till i timmen så då är det kul att jobba

• LiLja1980

Okej... då kanske det är olika från kommun till kommun för jag är inte usk ännu men har mer än 90:- i timmen o vill ha för mig att ob-tilläggen är högre också.
    Jag är osäker och sitter här o räknar lite o behöver därför veta.

• Kaskad

Helgtillägget börjar ju på fredag klockan 19.00. Storhelger är jag lite osäker på någon gång får man OB från klockan 16.00 men jag vet inte riktigt vid vilka tillfällen det gäller...

• Fröken Stålhand

Lite nyfiken på vad ni som vårdbidräde/undersköterska tjänar i timmen. Ser det olika ut?
    Jag har runt 106 kr timmen utb.uska sen -00.

Några andra frågor... är det efter 5 eller 6 timmars arbete man måste ha rast?
    5 timmar då måste du ha en halvtimmes rast också.

Vad ligger ob-tillägget på kväll vardag? Att det är efter 19.00 vet jag.
    15,40 i timmen extra.

Ob-tillägg helg? Gäller från fredag kl 19 då va?
    36,10 extra.

Ob-tillägg storhelg? Som nu i påsk startar det på skärtorsdag kl 19 då eller?
    78 el 81 extra kommer inte riktigt ihåg efter höjningen i oktober...

• längtarefterbarn

storhelger ger 82:- numer

• LiLja1980

okej... tack för era svar, har fått för mig att ob-tilläggen var något högre men Lillstrumpa80 verkar ju va rätt säker på det hon skriver här!!

• Mickis74

Beror ju på om man jobbar i kommunen eller privat...kan skilja mellan avtalen. Men jag tror det är rätt lika ändå.

• LiLja1980

Jag är anställd i kommunen!

• Fröken Stålhand

Jag är inte alldeles 100 för det kan vara någon krona mer på helgen nu efter höjningen men det är ju bara ett plus i sådana fall!

• LiLja1980

Ja ja... om inte annat så får jag reda på det nästa gång jag jobbar! Jag har vetat det en gång, men har inte jobbat sedan i sommras och nu är det som bortblåst i princip *ler*

• LiLja1980

Föresten ingen som vet om storhelg startar på skärtorsdag o i så fall vilken tid?

• musli

Jobbar som timanställd uska i hemvården och har 105:- i timmen.

//heavy metal-mamma...
  • Who am I

När jag jobbade inom hemtjänsten som timmis då jag var 18 år tjänade jag 83:- timmen. Efter 17 hade jag OB, efter 22 hade jag högre OB och under storhelger än större OB.
    Jag tjänade som timmis bättre än de som hade arbetat på samma ställe i över 10 år.

Svar på tråden Ni som jobbar på t.ex äldreboende