Vill de ha mat eller ren blöja?
Om bebben börjar skrika på natten, hur vet man då om den är hungrig eller om den vill ha ny blöja? Udda fråga kanske..:P
Om bebben börjar skrika på natten, hur vet man då om den är hungrig eller om den vill ha ny blöja? Udda fråga kanske..:P
Det där lär man sig ganska fort.... För oss är det ofta lite tutte som behövs.
Jag ser de på fanny, hon gapar och försöker ta tutte.. fast de inte finns nån där, är hon sen inte nöjd efter maten är de blöjan (brukar kika lite oxå ifall hon skriker innan jag ger mat om de är nått i blöjan (här kan de va både ock, både mat och bajs/kiss)
Gomorron
Man lär sig fort .
Då får man titta om det är nånting i blöjan .
MVH Helena
Om det är något i blöjan, ammar man först eller byter man blöjan först?:P
Mariina, vi byter innan!!
Ofast somnar lillan vid bröstet eller så bajsar hon lite tills medans hon äter!
Dagens blöjor är ju så bra, så det är mycket sällan barnet gråter för att de har kissat. Man behöver inte byta på natten om de inte har bajsat.
För det mesta så vill de bara amma när de vaknar.
Elsa är alltid hungrig som en varg när hon vaknar, för då har hon sovit 7-8 timmar...så hon får först käk och sen ny blöja, så kan hon sova ett par timmar till
Min son har nog alrig skrikit efter ren blöja. Möjligtvis i ett och ett halvtårsåldern eller senare när han har bajsat, men som bebis skrek han aldrig efter annat än amning.
Mat mat mat mat mat!
Vi byter aldrig blöja på natten numera. Hur mycket kiss det än är så känner han inte det utan vill verkligen bara ha närhet och mat mat mat. Bajsar brukar han inte göra på natten.
Det märker du!
när bäbisarna är precis nyfödda så bajsar de ju ibland på natten men sen kommer nästan bara kiss. Min dotter klagar aldrig när hon har gjort nåt i blöjan (jag byter direkt när hon har bajsat men hon verkar inte bry sig om att hon gjort på sig ), så för vår del skriker hon efter mat på natten. Hon äter 2-3 ggr på natt och är nu 6 mån. Kissiga blöjor nattetid är onödigt att byta eftersom de är så effektiva och man stör bara bebbarnas sömn då.
ibland byter jag innan ibland efter.... De blir ofta nöjda huvudsaken något händer min blir iaf nöjd bara man tar upp henne...
jag brukar amma först och sen byta blöja, men det bästa är nog att byta först och amma sen...annars e ju risken att dom vaknar upp för mycket vid blöjbytet och att det blir svårare för dem att somna om....och om det var blöjan så e dom ju nöjd efter det..
Min dotter har aldrig någonsin klagat över blöjan! Engångsblöjorna är så torra att de inte märker det.