• estrell

I vilken vecka fick ni planerat snitt????

Kommer ev få planerat snitt då jag har helt förliggande moderkaka som de sista veckorna flyttat sig ännu längre ner, istället för upp (är i v28)

Ni som fått planerat snitt, (kanske tom pga förliggande moderkaka?) Till vilken vecka fick ni ert snitt???

Undrande.....

• Svar på tråden I vilken vecka fick ni planerat snitt????
  • annelie1977

Dom brukar planera in snitt circa 10 dagar före bf!
    men det kan ju va olika från kommun till kommun

• estrell

Tillhör Stockholm, men har kollat runt lite i trådarna, och som du säger verkar det som arr ca 10 dagar innan är BF är det vanligaste..

• Sophie82

Jag har fått mitt snitt datum i v 28 respektive v 32 ungefär.. och har båda gångerna blivit/ska bli snittad 14 dagar innan bf.

• mimmsan

Jag blev snittad i v 38+4 med mitt planerade snitt dvs 10 dagar innan BF!

• Sophie82

estrell - vart snittad pga humanitära skäl efter 2 jobbiga/komplicerade vaginala förlossningar. Den här gången så har jag dock inte bestämmt mig till 100% än men bebis verkar vilja sitta i säte hehe så jag tänker att om h*n inte vänder sig själv så väljer jag snittet! (dom har redan bokat in mig)

• Ladiebird

Hmm tycks ha fått mitt planerat snitt lite sent om man jämför med era för jag ska bli snittad 39+5!! Blir i Lund!

• Bondbruden

Fick sent planerat snitt pga stort barn i säte (vände sig 2 veckor innan bf). Snittet gjordes samma dag som bf, tur att det inte satte igång tidigare Men det hade ju iofs inte varit så kritiskt för mig om det hade gjort det, det hade ju ändå funnits tid för akutsnitt. Med föreliggande moderkaka tror jag att man vill mer säkerhetsmarginal.

• busungen

Jag har fått snitttid 15 dagar före bf....de fanns inte så många dagar att välja på. Galet att få välja dag som man ska bli mamma

• Bella76

Jag har fått tid för snitt 7 dgr före BF, bor i Sthlm.

BF 2 maj
  • Snova

Jag snittades sju dagar före BF, fick tiden två veckor innan pga för trångt bäcken. Bor i STHLM.

♥ ♥ ♥ Kl. 08.45 den 5/4 2006 föddes vår dotter!!! ♥ ♥ ♥
  • saga06

Jag har blivit beviljad snitt redan (v 25) får ett datum inom en månad. Men min läkare sa att det blir iallafall 2 veckor innan bf. Väntar tvillingar!
    Håller med om på ett vis att det känns galet & få ett datum när man ska bli mamma men det känns också väldigt skönt när man väl har taqgit ställning och vägt för- och nackdelar samt medicinska- och kanske psykiska skäl till VARFÖR.... Den här frågan känns så laddad, kanske bara jag som känner så men ofta får man försvara skälet. OK, nu blev det långt! Lycka till allesammans!

• Cinnalinna

Jag får snitt 8 dagar innan BF. Pga säte.

• Törnosa

jag blev beviljad i v30 och fick tid 10dgr innan BF.

• Jennah

här jag bor blir man snittad 1 vecka före. (dalarna).

• vicks76

Snittades 10 före bf..sundsvalls sjukhus.

• Annahoj

Hej Estrell!

Jag hade också föreliggande moderkaka och skulle haft BF den 24 december men fick planerat snitt den 24 november i stället. Det var helt underbart och gick jättesnabbt och lätt.

Hälsar Johanna

Svar på tråden I vilken vecka fick ni planerat snitt????