• iorlina

Lågt blodtryck någon?

Någon fler än jag som ligger på ett blodtryck runt 90/45? Jag mår inte bra, är blek och trött hela tiden. Järnvärdena är det inga fel på men trycket vägrar gå upp. Plusen ligger på 70-75 så det är ju normalt.

Vet någon vad man kan göra åt detta??? Behöver hjälp nu för jag orkar inte bara vänta och se som BM sa.

• Svar på tråden Lågt blodtryck någon?
  • Majsan70

Vila och mycket vätska fick jag order om när mitt tryck var mycket lågt under senaste grav.

• iorlina

Om man ändå hade tid för det..... Allt ska ju göras nu den kommande månaden och på skolan klagar de redan över att jag varit borta så mycket!

• Majsan70

iorlina

Då får du be om att bli sjukskriven...bebisen o din hälsa måste ju ändå prioriteras. Tänk om du svimmar på jobbet?

• iorlina

Pluggar och alla våra skolarbeten ligger just nu i tiden.. Slututställning, en tidning som ska i tryck och allt ligger just nu..... Orkar inte...

• The Bumblebee

Mitt blodtryck är oxå lågt. Har legat på 100/60 och 90/50 i snitt under hela graviditeten.

Men känner mig inte alls som du beskriver. Så jag antar att man kan ha lågt blodtryck utan att vara jättetrött och orkeslös. (har inte jättebra järnvärde heller...)

Tycker som Majsan70 att du borde kolla upp med sjukskrivning om du mår så dåligt!

• milimina

vila?Fundersam

det är inte alls det bästa om man redan har ett lågt tryck (förutom om man svimmar lätt förstås), utan det man egentligen ska göra är att röra på sej så det höjs!

det enda man själv kan göra förutom det är att äta lakrits, som är blodtryckshöjande.

vet att det låter skitjobbigt men det är det enda som funkar. har själv lågt blodtryck och önskar att det fanns nån medicin man kunde ta, men det gör det alltså inte.

• emsa77

"trampa" med fötterna o rör på dig..har haft lågt hela graviditeten men i torsdags när jag var sista gången hos bm så var det mkt bättre...konstigt. Bf i morgon söndag

• nermina

Jag skulle kalla det normalt :) . Jag liger nu på 90/ 50 och det är jättebra. Har läggat på 70/50 och fick råd från bm att röra på mig mycket och drycka mycket. Trots att jag inte upplevde det alls som jobbigt.

• Tina83

jag hade 100/55 nu, tidigare hade jag 95/50 en gång. blir också väldigt trött, har även lågt järnvärde. om kroppen behöver vila måste man ta sig den tiden, jag gör det tyvärr alldeles för sällan. ligger i princip aldrig på dagen. o på kvällen sitter jag o knappar här...

• Börnen

Det är jobbigt ett tag i mitten av graviditeten...hade ett tag 70/40, men då svimmade jag sittandes. Sedan under andra halvan av grav så stiger blodtrycket och det försvinner. Man göra ingenting åt det.

• marsipangrisen

Jag är i v 23, 24 imorrn.. jag har ganska lågt blodtryck 110/60 och även lågt hb 112 jag mår ganska dåligt, kan inte sitta, stå eller gå nån längre stund..o då menarjag mer än nån haltimme timme...då känns det som om jag ska svimma. Läkarn sa att et enda jag kunde göra var att försöka röra på mig, gå på promenader...men de går ju inte..jag orkar inte de..=(...snyft.när ska blodtrycket börja gå upp igen??

Svar på tråden Lågt blodtryck någon?