• Aleathiel

Problem med Kalle och chokladfabriken på DVD?

Jag har köpt Kalle och chokladfabriken på DVD och det står att den ska ha både svensk och engelskt tal men jag kommer aldrig till sidan där man kan välja språk/textning... det blir bara svenskt tal automatiskt om jag väljer "Sverige". Löste det genom att ändra inställningarna för själva DVD-spelaren, men det har jag aldrig behövt göra förr med någon film. Är det någon fler som har samma problem eller har jag fått ett defekt exemplar av filmen?

• Svar på tråden Problem med Kalle och chokladfabriken på DVD?
  • Prinsessan Zelda

om du trycker på meny knappen på kontrollen, kommer du inte till nån sorts meny  med inställningar osv?

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • Anettan73

Gå till baka med filmen.... Den ska dom byta ut så att du får prova med någon annan film.... Tyvärr hånder sånt ibland med dvd skivor...

• Aleathiel

Nej, menyknappen tar mig inte till några inställningar... har provat allt som brukar funka på DVD-filmer i vanliga fall men utan resultat.

Jag har inte kvar kvittot, köpte filmen för ett par månader sen men har tittat på den först nu. Köpte den dessutom på min ICA-butik, har inte sett att de har kvar några filmer där nu (köpte den under en kampanj de körde).

Eftersom det ändå går att se den med engelskt tal/svensk text när man använder spelarens inställningar tror jag att jag låter bli att bråka med ICA med tanke på att jag inte har kvitto kvar. Tänkte bara höra med er så jag inte missat något finurligt sätt att få fram inställningarna

• Trynträ

Hehe. Det där råkade jag ut för också. Det är inget fel på filmen utan det är lite lurigt för alla menyvalen visas inte förrän man pilar ner. Jag har för mig att det är en brun bild eller nåt där det står play eller nåt sånt. Tryck på nedåpilen där så kommer du till olika menyval.

Lycka till!

Hittar du det inte så kan jag starta filmen och kolla lite noggrannare vad det står.

• Majsan71

Haha, vi hade ett himla sjå innan vi fattade hur man ändrade språket på den filmen. Det är som Trynträ skriver - lurigt att hitta rätt bland all chokladen där i början

• Aleathiel

Sprang genast iväg och startade filmen och du har ju så rätt, så!
    Bara trycka pil ner så kommer ju de andra alternativen fram... men lite lurigt var det allt, både jag och sambon hade suttit länge och försökt lista ut det utan att lyckas

Tack så mycket!

• Trynträ

Japp. Jag vet inte hur jag kunde komma på den briljanta idén att pila ner men det var nog det att jag tyckte det såg lite konstigt ut med all den bruna tomma ytan som väl skulle föreställa chokoläääääde.

• Aleathiel

Ja, den bruna tomma ytan skulle väl föreställa en chokladkaka

Hm, nu blev jag chokladsugen... farlig film det där

• Trossens mamma

måste fråga OT fråga. är den bra? filmen....isåfall ska jag skaffa den sen.

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Trynträ

Jag tycker filmen är bra. Man blir glad och väldigt chokladsugen av den. Å sen spelar ju Johnny Depp utmärkt som vanligt.

• Trossens mamma

ja det är för Depp jag vill se den

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Aleathiel

Jag tycker den är sevärd! Gillar Tim Burton-filmer i allmänhet... och Johnny Depp

• Elli47

Hade också problem med dvd:n, valde svenska men fick ändå engelskt tal på filmen! Men efter diverse klur så fick jag fram svenskt tal iallafall. Men det var oerhört krångligt så ungarna kommer inte att klara av det själv tyvärr... Synd att alla dvd:skivor ska ha olika sätt... Jag tyckte filmen var riktigt bra faktiskt! Bättre än jag trott!

• Bupa

Vi hade också problem med den filmen

Svar på tråden Problem med Kalle och chokladfabriken på DVD?