• izabelle

Nån som har köpt tapeter på rusta ?

Har suttit och kollat och hittat en hel del fina tapeter på rusta för 89 kr rullen eller om det var 84 kr rullen. Undrar om nån har köpt några tapeter där och som tycker att dom är bra ?? Vi ska prata med hyresvärden idag och jag håller tummarna för att han ska betala tapeterna. Har kollat runt lite och på andra ställen så får man betala om sina djur har försört något. En jobbarkompis till mig fick betala 4000 kr för att hennes katter hade rivit på tapeterna. Det är ju konstigt att vi ska behöva tapetsera och betala hela lägenheten för att den gamla hyresgästens katter har rivit på tapeteten i alla rum. Kommer att säga till hyresvärden att det finns säkert ingen som vill flytta in när tapeterna är så sönderrivna. Jag vet att lägenheten kommer att bli superfin bara vi byter tapeter. Ena katten har till och med varit på toan och rivit. Men jag får sätta upp nån liten tavla eller krok och sätta en handduk där. Men i värsta fall att vi får tapetsera och betala själva så ska jag nog köpa tapeterna på rusta så att det blir så billigt som möjligt. Kram Iza !

• Svar på tråden Nån som har köpt tapeter på rusta ?
  • Poena

Men herregud, inte ska ni behöva betala för att den förra hyresgästen förstört! Förmodligen har hyresvärden tagit betalt av den personen men är för snål för att ge er nya utan vill spara in.

• Liria

Jag har hört att Rustas tapeter är jättedåliga, tyvärr.

• giz

japps......... jag har köppt

vi bor i en hyresrätt men mitt ena fosterbarn gick bärsäkrargång på tapeterna och istället för att få bet för renoveringen när vi flyttar så köpte jag tapeter på rusta och gjorde det själv.......... det vart en ljuslila struktur tapet för 84kr rullen........... toppen tapet.........

och näääää man får ingen ersättning när fosterbarn rivet ett helt rum....iaf så fick inte vi det trots överklagan till länsrätten nu så har jag köket och ett rum till som det andra fosterbarnet målat på väggarna på men det får bli när min ekonomi tillåter......men jag kan rekomendera tapeterna på rusta.

• giz

föresten nu när jag läste allt........ missa det där med fd katten *sorry* det är hyresvärden som ska bekosta det.......... lgh besiktas ju med den fd vid utflytt och besiktas med den nya vid inflytt.........

• Ead

Vi har köpt rusta tapeter. De färgade av sig på händerna och gick jättelätt sönder när man skulle sätta upp dem. Med andra ord - ingen vidare kvalitet.

• Sabina02

Usch säg inte så! Jag köpte 12 rullar från Rusta igår.....*snyft*

• Jennie Brunflo

Jag har köpt tapeter på rusta.

Bättre tapeter har jag aldrig köpt! Superbra!

De var lite tjockare än vanliga tapeter = jättelätta att sätta upp för de gick absolut inte sönder.

De var fina när de satt uppe och jag gjorde helt klart ett bra val av tapet och färg.

Jag köpte gula tapeter med gula breda ränder till mitt förra vardagsrum.

• izabelle

Hej tack för era svar. Vi har idag pratat med hyresvärden och ska åka dit i morgon och skriva på kontrakt och prata om vad som behövs göra med lägenheten det var han som sa det. Gissa om hyresgästen min sambos kompis blev nervös när min sambo berättade att vi gemensamt skulle kolla vad som behövs göras i lägenheten *ler*. Han kommer att se att katterna har rivit på alla tapeter och dom som bor där är inte hemma när vi kommer vilket känns skönt då kan man prata själva med hyresvärden. Allt verkar lösa sig till slut iallafall hoppas jag iallafall. Kram Iza !

• therre

jag skulle inte köpa tapeter på rusta. här har vi ganska tur :) man får nya tapeter när man flyttar in, oftast. denna gång fick vi inte det eftersom att det var nytapetserat. men när vi frågade ½ år efteråt fick vi köpa in via hyresvärden (dvs 60-70:-/rulle från borosan o då fick vi tapetlim o låna bord!) om vi tapetserade själv. har även hört att det är okey med sovrummen nu om vi skulle vilja ;)

Svar på tråden Nån som har köpt tapeter på rusta ?