Hej!! Jag är oxå frisör och jag håller med Lottis, färgen kan bli helgalen när man är gravid . Precis som Babe sa så kan färgen bli mycket mörkare än önskat resultat men kan även bli mycket ljusare eller helt fel färgnyans oxå. Så att laborera med färger hemma nu när ni är gravid skulle jag inte rekomendera, men annars så vet jag inte av att det gjorts några studier som visar på att det kan vara skadligt för fostret att färga håret när man är gravid. Men det är vi som frisörer som är upp i kemikalierna dagarna i ändå som löper sotor risk att inte ens kunna bli gravid, det är vad jag hört!!
Som sagt jag skulle rekomendera permanent nu när du är gravid, för man vet inte hur resultatet blir. Det kan bli mycket lockigare än vad du tänkt eller så kan det bli så att det inte blir några lockar överhuvudtaget och då har du i praktiken en permanent i håret utan att det syns, det kan ju kännas på kvalitén oxå blir oftast mycket torrt vid en permanent!!! Jag skulle vänta med en permanent !! En permanent som inte blir bra är inte kul alls, är det en färg så kan man alltid förbättra eller förändra men det är svårt med en permanent.
Ha en härlig Påsk!!! //Sandra