• Lily75

Huggsmärtor?

Hej!
    Är det någon annan som har eller har upplevt huggsmärtor tidigt i graviditet.
    Är själv i v 11 idag. Dethugger till som en kniv långt ner där livmodern är.
    Har inga blödningar, men undrar ska det göra så ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 18:06:00:
    Tack för svaren.
    Man blir så fundersam.

• Svar på tråden Huggsmärtor?
  • isa275

Det högg lite då och då igår...jag blev lite rädd, men sen gick det över. Jag vet inte om det e normalt. Jag e i vecka 5.

• Heidi1

det högg till lite på mig me innan...e nu vecka 14+5 o allt e bra me illbattingen =)

• Busymommy

Hej!
    Det är helt naturligt, det är ligamenten som det känns i! Ingen fara.
    Jag hade det myckat i början på graviditeten ,nu bara ibland. Är i vecka 23 nu.
    Kram

• Lily75

Jag har letat både i böcker och på nätet om detta med huggande skärande smärta, men inte hittat något. Så då är det bra att gå in här och höra om nån har egen erfarenhet.
    Så länge det inte blöder eller är väldiga ihållande smärtor lär det inte vara nån större fara. Men det är obehagligt ändå.

• Vofsen

Japp... känner till symtomen...
    Det hugger till så man tror att nått gått sånder, men det varar bara nån sekund. Får det ibland när jag hostar eller nyser.
    Det har dock blivi mer sällan nu i v. 15. Jag har också hört att det är ligamenten som spelar ett spratt...

• Lily75

Har också hört det där med ligament.
    Men att det kan göra så ont.....

• SF74

Jag hade jättemycket olika smärtor vid min första graviditet. Kunde vakna på natten av att det gjorde jätteont. På eftermiddagarna hade jag ont också. Allt gick jättebra, förutom att jag hade en del sammandragningar hela graviditeten så jag tog det väldigt lugnt, stressade ej.

• Kixi

Jag får också såna smärtor ibland, oftast när jag reser mig snabbt eller om jag hostar för hårt eller nåt, är i v.8(9 imorrn), men jag kommer ihåg det från min första graviditet och det var inget att oroa sig över.

Svar på tråden Huggsmärtor?