God Is A Girl skrev 2006-04-08 19:56:47 följande:
snobben, har läst att man kunde få det pga gasen som kan bli kvar i mellangärdet och som trycker på nerverna som leder till axlarna men hade ingen aning om att det gjorde så ont efter! Tutilure, det glädjer mig att det inte är så farligt med snitt som med gallstensop. Utifall man måste genomgå ett sånt någon gång tänkte jag Måste fråga tror ni jag orkar gå till skolan efter operationen, Dagarna efter vill säga? eller är jag väldigt optimistisk i mitt tänkande? Blir lättad över att man får smärtstillande iallafall. Är så rädd för smärta. Tror det grundar mycket i att jag haft så ont i så många år utan att någon tagit mig på allvar :/
Det är så olika, vissa mår rätt prima efter ett par dagar men jag tror du ska skippa skolan veckan efter, i allafall så många dagar som du kan. Jag hade lite svårt att räta mig helt rakt några dagar efter.
De sa till mig att smärtan i axlarna berodde på att jag hängde nästan upp och ner under op, så trycket på axlarna gjorde smärtan, men det är säkert som du säger också, minns inte riktigt. tycker inte du ska vara rädd för smärtan för det är 1000 gånger värre med gallstenanfallen.