• busatösen

Minsta dottern är blå om fötterna :-( ?

Hej! Har en liten dotter på snart fem månader och hon blir väldigt lätt jätteblå på fötterna...undrar om nån vet vad det kan bero på? Hon är alldeles varm på övriga delen av kroppen...det är bara fötterna som lätt blir blåa...är lite bekymmrad över det !!! MVH Maria Lind/Dalarna!

Ängslig mamma !!!
  • Svar på tråden Minsta dottern är blå om fötterna :-( ?
  • Moder Jord79

Hej vännen.Min dotter hade samma problem och jag ringde doktorn som sa att jag skulle ta på henne varma strumpor och man kan även massera dom varma.

• Nettan73

Ja, hej.. Jag tycker det låter som om hon har lite dålig blodcirkulation.. blir nog bättre nä'r hon blir större o "använder" fötterna mer.. Sätt på henne ett par sockar..

• Madreh

Hej!
    Min tanke oxå att hon fryser lite grann, ta på ett par sockar!
    Min yngsta var likadan, även mitt i sommaren, men han fick ha ett par sockar på sig i frotté.

Lycka till!

• Mr Jim

Som Zavannha sa, med ett litet tillägg: deras blodsystem är inte helt färdigutvecklat.
    Det tar sig när dr blir lite äldre, min dotter var så om händer och fötter med.
    Så länge inte läpparna blir blå samtidigt har du ingen anledning till oro!

Ha`de`gûtt!!

• Lilja84

Jag är sån och använder mina fötter , har varit så sen jag var liten och alla utomhus aktiviter under vintern som skridskor,skidor , promenader osv som pågick längre än 20 minuter var en pina (och fortfarande är) , det spelade ingen roll hur dyra fina superfodrade skor och raggsockor osv som man hade på sig  det blev iskallt endå .
    Fötterna har ju inte ramlat av än , men som sagt , du kan ju gissa hur skoj jag tyckte dom gångerna  i skolan när man skulle vara ute hela dagen var ..

Svar på tråden Minsta dottern är blå om fötterna :-( ?